مدیران خودروعصر اعتبار

قاضی پور:

سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی غیرقانونی است

عصر ساختمان- نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس با انتقاد از حذف بیمه برخی کارگران ساختمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی، بر ضرورت حذف کسانی که خارج از ضابطه به اسم کارگر ساختمانی بیمه شدند تاکید کرد.

سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، نادر قاضی پور  با  انتقاد از حذف بیمه برخی کارگران ساختمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی خواستار همکاری بیشتر در جهت اجرای صحیح این قانون شد وافزود: متاسفانه دیده شده زمانی که کارشناسان تامین اجتماعی برای تحقیق به محل کار کارگران ساختمانی مراجعه می‌کنند در صورت نبود کارگر بیمه آنها را قطع می کنند در حالی که چنین اقدامی نادرست و غیرانسانی است و در روند آن باید تجدیدنظر شود.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،  ادامه داد: البته بیمه برخی دیگر از کارگران ساختمانی با بهانه‌های واهی قطع شد که با وساطت تشکل های کارگری و همچنین اعضای فراکسیون کارگری مجلس مجدد برقرار شد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم با بیان اینکه همه کارگران ساختمانی واقعی باید بیمه شوند، تصریح کرد: تعداد زیادی از کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند در حالی که وظیفه سازمان تامین اجتماعی است که همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار داده و تبعیضی در این زمینه قائل نشود.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه طبق قانون همه کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، ادامه داد: با وجود الزام قانون تاکنون این بیمه شامل حال برخی از کارگران ساختمانی نشده و تامین اجتماعی در این کار تعلل می‌کند.

    وی  با انتقاد از سهیه بندی بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: با وجودی که چنین موردی در قانون بیمه کارگران ساختمانی ذکر نشده ولی متاسفانه مسئولان اقدام به سهمیه بندی بیمه کارگران کرده اند.

    نایب رییس فراکسیون کارگری در مجلس نهم با انتقاد از آمارهای ضد و نقیض سازمان تامین اجتماعی در خصوص کارگران ساختمانی بیمه شده، گفت: آمارهای ارایه شده باید مستند باشد.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، در مورد سوءاستفاده‌های صورت گرفته در روند بیمه کارگران ساختمانی، گفت:. متاسفانه به علت عملکرد ضعیف مسئولان سازمان تامین اجتماعی تخلفاتی زیادی در روند بیمه کارگران ساختمانی صورت گرفت به طوری که کسانی خارج از ضابطه به اسم کارگر ساختمانی بیمه شدند که اصل شغل آنها هیچ ارتباطی با امور ساختمانی ندارد به عنوان مثال دیده شده که برخی طلافروشان از این بیمه استفاده کرده اند بنابراین ضرورت دارد که این افراد هر چه سریعتر شناسایی و از فهرست بیمه خارج شوند.

    قاضی پور با بیان اینکه 14 درصد فوت شدگان کشور و همچنین 50 درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است، افزود: در چنین شرایطی ضرورت بهره مندی کارگران ساختمانی از مزایای بیمه ای بیشتر احساس می شود.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه 50 درصد کارگران ساختمانی فاقد مسکن هستند، تصریح کرد: امیدواریم دولت تدبیر و امید نهایت اهتمام خود را در راستای تخصیص مسکن به این قشر داشته باشد البته هر چند در این زمینه قول هایی داده شده ولی فقط درحد شعار بوده  و هنوز عملیاتی نشده درحالی که هزینه مورد نیاز برای اختصاص مسکن به این قشر در حد حقوق یک ماه مسئولان برخی وزارتخانه‌ها است.

    نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای شناسایی کارگران واقعی ساختمانی باید از نیروهای مجرب و کارشناس استفاده کند، گفت: البته از ظرفیت سندیکای کارگری برای شناسایی کارگران نیز می توان بهره برد زیرا تنها کسانی هستند که دلسوز کارگران هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان(http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو