مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن قسطی بازار راکد مسکن را تکان می‌دهد؟

عصر ساختمان- رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: ارائه بسته خرید اقساطی مسکن از سوی انجمن انبوه سازان با توجه به رکود سنگین بازار مسکن در کشور، کمک شایانی به تحریک تقاضا و خریداران مسکن می‌کند.

مسکن قسطی بازار راکد مسکن را تکان می‌دهد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صما، فرشید پورحاجت اظهار کرد: ارائه این بسته پیشنهادی از سوی انجمن با رویکرد مثبتی از سوی دولت مواجه شد و کارگروهی در این زمینه تشکیل شد تا بسته را بررسی کنند.وی افزود: با توجه به تنگناهای بانک‌ها در منابع مالی، راهکاری از سوی این انجمن ارائه شد تا منابع بانک‌ها و دولت در آن دخیل نباشد و در نهایت به برون رفت سریع مسکن از رکود موجود کمک شود.پورحاجت تصریح کرد: در بسته فروش اقساطی قرار شد تا شخص سازنده به تامین منابع بپردازد و سازنده واحدها را به صورت اقساطی به طرف تقاضا ارائه کند تا کمکی به حوزه تقاضای مسکن انجام بگیرد.

    وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هیچ ابزار قانونی برای عملیاتی کردن این موضوع وجود ندارد، جهت ساختارسازی برای عملیاتی کردن این مدل نیاز به مجوز بانکی است؛ همچنین سازمان اسناد باید مکانیزمی به وجود آورد تا بتوانیم این مدل را عملیاتی کنیم.پورحاجت عنوان کرد: یکی از مدل‌های ارایه شده در این بسته که از سوی این انجمن ارائه شد این است که بانک مسکن به خرید دین بپردازد تا در صورتی که اقساط از سوی خریدار پرداخت نشد از ابراز قانونی خود برای وصول اقساط استفاده کند.

    وی ادامه داد: همچنین در مدل دیگری در این بسته مطرح شده است که بانک، فقط کارگزار این مساله باشد و هیچ‌گونه خدمات دیگری را ارائه نکند که امیدواریم یکی از این مدل‌ها پذیرفته شود و در راستای عملیاتی کردن آن گام‌های مثبت و سریعی برداشته شود.رییس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن خوزستان خاطرنشان کرد: تمام نهادهای مالی کشور می توانند در این فرآیند شرکت و به تحقق بهتر آن کمک کنند تا شاهد کمک خوبی به طرف تقاضای مسکن و خروج بازار مسکن از رکود باشیم.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار