مدیران خودروعصر اعتبار

شناسایی کارگر ساختمانی قلابی با ۲۵۰ خودروی لوکس

عصر ساختمان- معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اجرای طرح همپوشانی، افرادی شناسایی شدند که به دلیل استفاده از یارانه بیمه ای خود را کارگر ساختمانی و یا قالیبافی معرفی کرده بودند ولی برخی از آنها دارای۲۵۰ خودروی بالای ۵۰ میلیون تومان بودند و تعدادی نیز چند صد میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته بودند.

شناسایی کارگر ساختمانی قلابی با ۲۵۰ خودروی لوکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدحسین زدا درباره اجرای طرح همپوشانی بیمه‌ای اظهار داشت:‌ تحولی در سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته است و در حال حاضر بانک‌های اطلاعاتی لازم را درباره بیمه شدگان در اختیار داریم و از این اطلاعات جهت همپوشانی‌های بیمه‌ای غیرمنصفانه و ناحق استفاده می‌کنیم و افرادی که در جایگاه اصلی خود بیمه نشده‌اند، از بیمه حذف می‌شوند.

    وی ادامه داد: سیستمی به نام ماتریس همپوشانی در 1600 ستون افقی و 1600 ستون عمودی ایجاد شده است و جایگاه هر ایرانی را از نظر بیمه‌ای مشخص می‌کند. در حال حاضر هزاران موقعیت بیمه‌ای در بیست سال گذشته ایجاد شده  است و اکنون یک نفر نمی‌تواند هم بیمه بیکاری دریافت کند و هم شاغل باشد.

    وی افزود: در حال حاضر 40 میلیون نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی شماره SNN یا شماره بیمه تأمین اجتماعی دارند که این شماره‌ها مختص هر بیمه شده است.

    از یک میلیون کارگر ساختمانی 100 هزار نفر از آنها شناسایی شده‌اند که شغل اصلی آنها کارگر ساختمانی نبوده است

    زدا بیان داشت: درحال حاضر از یک میلیون کارگر ساختمانی 100 هزار نفر از آنها شناسایی شده‌اند که شغل اصلی آنها کارگر ساختمانی نبوده است و 70 هزار نفر شناسایی شده‌اند که بیمه قالیبافان دریافت می‌کرده‌اند و قالیباف نبوده‌اند، بنابراین از این افراد خواهش کرده‌ایم که از شغلی اصلی، بیمه خود را پرداخت  کنند و هنوز نسبت به قطع بیمه این افراد اقدام نشده است، اما از ماه بعد در صورتی که از این نوع بیمه‌ها خارج نشده باشند بیمه آن‌ها قطع خواهد شد.

    وی افزود: سیستم تأمین اجتماعی آنقدر به روز شده است که در حال حاضر می‌توانم 70 هزار اسم نام ببرم که شغل‌شان چیز دیگری است، ولی به دلیل استفاده از سوبسیدهای بیمه‌ای برای قالیبافان و کارگران ساختمانی، خود را در این شغل معرفی کرده‌اند.

    معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی افزود: کارگر واقعی ساختمان باید بیمه شود، نه کسی که چند صد میلیارد تسهیلات بانکی گرفته است و خود را کارگر ساختمانی معرفی می‌کند.

    وی ادامه داد: افرادی هستند که 250 خودروی بالای 50 میلیون تومان دارند، ولی خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار