مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

آغاز طرح مسکن بازنشستگی

عصر ساختمان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب برنامه مساعدت اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: در سال ۹۵ طرح مسکن بازنشستگی را آغاز خواهیم کرد.

آغاز طرح مسکن بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علی ربیعی در مراسم تجلیل از فعالان حوزه سلامت که صبح امروز (2 اردیبهشت) در بیمارستان میلاد برگزار شد؛ ضمن تبریک روز پدر به ویژه به پدران کارگر، پدران دارای فرزند معلول و پدران روستایی گفت: جامعه ما مملو از پدرانی‌ست که باارزش‌های شناخته شده از مفهوم پدری سعی می‌کنند با همه دشواری‌ها و سختی‌ها معاش و امنیت روانی خانواده را تامین و محبت را در خانواده تضمین کنند.

    وی ادامه داد: باید در مورد مفهوم پدری به طور مرتب در جامعه گفتمان‌سازی کنیم زیرا مفهوم پدر به عنوان یک حامی و فردی که زحمت می‌کشد تا دیگران سختی نکشند باید در جامعه رواج پیدا کند. امروز فقدان احساس مسئولیت در جامعه به سمت تبدیل شدن به یک آسیب اجتماعی می‌رود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر مفهوم زندگی اجتماعی امام علی (ع) اظهار کرد: اگر به زندگی اجتماعی امیرالمونین نگاه کنیم می‌بینیم که او همواره به خانواده‌های ناتوان به صورت ناشناخته کمک می‌کرد و لقمه به دهان کسانی می‌گذاشت که جامعه تکفل آنها را برعهده داشت. ما امروز بیش از همیشه به مدد جمعی در جامعه نیاز داریم.

    وی با اشاره به گرامیداشت روز مددکار گفت: جامعه باید به سمتی برود که هر فرد در کنار دیگری قرار بگیرد و اگر عضوی از جامعه به درد بیاید باقی جامعه نیز دچار درد شوند.

    ربیعی افزود: ما در سال 94 سال سختی را پشت سر گذاشتیم اما چند کار مهم را دنبال کردیم و برای گسترش حمایت و مدد اجتماعی تلاش کردیم. ازجمله اینکه تسهیل واگذاری کودکان فاقد پدر و مادر را دنبال کردیم. علاوه بر آن به والدینی که قصد سر راه گذاشتن فرزندان خود را داشتند کمک کردیم تا از این کار خودداری کنند. همچنین تلاش کردیم تا اقوام کودکان بی‌سرپرست را پیدا کنیم و به آنها کمک کنیم تا بتوانند از این کودکان نگهداری کنند.

    وی با اشاره به در نظر گرفتن بودجه 100 میلیارد تومانی برای تامین وسایل توانبخشی معلولین در سال 95 اظهار کرد: با این بودجه سعی می‌کنیم 90 درصد کل کشور را تحت پوشش قرار دهیم. آیین‌نامه صندوق اشتغال مددجویان نیز اکنون آماده است و در آینده شاهد تحول در حوزه اشتغال مددجویان خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم برای معلولان متناسب با شرایطشان اشتغال مناسبی فراهم کنیم که پس از نیمه سال گزارش قابل قبولی را در این زمینه ارائه دهیم.

    ربیعی ادامه داد: بحث بیمه زنان سرپرست خانوار را با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد و بودجه‌ای را که برای آن اختصاص داده بودیم با موانع قانونی روبه‌رو بود بنابراین در این زمینه همکاری‌هایی را با صندوق بیمه روستایی انجام می‌دهیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اقدام بسیار مهم دیگری که از سال 94 آغاز شد و در سال 95 ادامه دارد تصویب برنامه مساعدت اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت بود که در نوبت دستور کار دولت در چند جلسه آینده قرار دارد.

    وی یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه را بیمه فراگیر اجتماعی خواند و گفت: این بیمه برای افراد در سطوح پایین بدون مشارکت آنها و با حمایت کامل دولت و برای افراد در سطوح بالا با مشارکت خودشان متناسب با درآمدشان و با حمایت دولت انجام خواهد شد.

    ربیعی ادامه داد: استراتژی ما در سال 95 و 96 در تامین اجتماعی گسترش مراکز درمانی در حومه شهر و مناطق حاشیه‌نشین است. درحال حاضر مرکز درمانی بزرگی در حال ایجاد است که کمک بزرگی به بخش‌هایی همچون اسلامشهر، اکبرآباد، جاده قدیم کرج و جاده مخصوص خواهد بود. همچنین ساخت مرکز درمانی شبیه به بیمارستان میلاد در حوزه شهرری نیز در برنامه‌ها قرار دارد و در حال بررسی است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بیمه سلامت ایرانیان گفت: این بیمه قرار بود افرادی را که از سوی کارفرمایان بیمه نشدند یا خود در مشاغلی هستند که قادر به بیمه خود نیستند تحت پوشش قرار دهند و اکنون شاهدیم که نزدیک به 10 میلیون نفر از کسانی که این بیمه را دریافت کردند؛ کارگران غیررسمی بودند که قادر به بیمه خودشان نبودند. همچنین در برنامه‌ای دیگر نیز قصد رسمی کردن مشاغل غیررسمی را داریم تا هم از بیمه بازنشستگی و هم از بیمه درمانی استفاده کنند.

    وی تاکید کرد: لایحه حمایت از معلولان به علت آنکه مشمول اصل 85 در مجلس شورای اسلامی شد با سرعت بررسی و از سوی شورای نگهبان رد شد اما با صحبت‌هایی که انجام شده این لایحه در روزهای اول مجلس بعدی با درخواست نمایندگان دوباره در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود و از آنجا که روی آن کار کارشناسی صورت گرفته؛ امیدواریم که با مشکل روبه‌رو نشود.

    ربیعی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی هنوز به خوبی شناخته نشده است؛ گفت: امیدواریم کارکردهای این سازمان بیش از پیش مشخص شود و علاوه بر آن صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی بتواند به زندگی اجتماعی بازنشستگان بپردازند و  از حالت صندوق کارپرداز حقوق خارج شوند.

    وی با بیان اینکه حقوق اسفندماه بازنشستگان فولاد تا چند روز آینده پرداخت می‌شود؛ گفت: تلاش می‌کنیم که در زمینه مسکن بازنشستگی در سال آینده قدم برداریم. همچنین 500 میلیارد تومان نیز در بودجه برای این امر در نظر گرفته شده است و با بانک‌ها نیز در این زمینه مذاکره داشته‌ایم.

    ربیعی با بیان اینکه بیمه عمر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی انجام شده است؛ گفت: همه هم و غم دولت یازدهم کاستن از رنج و مشکلات مردم است. جامعه با امید رشد می‌کند و از بین بردن این امید کار شایسته‌ای نیست. هرچند این مسئله به معنای ندیدن نارسایی‌ها نیست. ما بعد از سال‌ها تلاش کردیم تا فاصله وحشتناک میان مزد و تورم را کاهش دهیم. همه جناح‌های سیاسی باید بدانند که حق نداریم امیدها را برای دستاوردهای کوچک سیاسی کمرنگ کنیم.

    وی در پایان با اشاره به همکاری‌های بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن گفت: همکاری‌های این نهادها با ما تبلور هم‌افزایی دستگاه‌ها در نظام است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو