مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر شورای عالی شهرسازی:

ضوابط بلندمرتبه سازی در حال تدوین است

عصر ساختمان- دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: این شورا در حال تدوین ضوابط بلندمرتبه سازی است تا با اجرای آن، دیگر شاهد بلندمرتبه سازی در هر منطقه ای نباشیم.

ضوابط بلندمرتبه سازی در حال تدوین است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، پیروز حناچی در همایش گرامی داشت روز معمار و همچنین مراسم اختتامیه دهمین جشنواره یادمان و جایزه میرمیران افزود: موضوع بلندمرتبه ‌سازی یکی از پرچالش‌ترین موضوع های شهرسازی معاصر است.
    معاون وزیر راه وشهرسازی این پرسش را مطرح کرد که «آیا امروزه آسمان شهرهای ما مأمن مناسبی برای شهروندان است و مردم می‌توانند به راحتی از این فضای امن استفاده کنند؟»
    وی با بیان اینکه امیدوارم همواره برای ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه از طبیعت بهره ببریم، گفت: هیچ عقل سلیمی با بلندمرتبه‌ سازی مخالف نیست، اما چارچوب‌های آن باید رعایت شود و گرنه به ضد خودش بدل می‌شود.
    دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: ضوابط و قوانین بلندمرتبه سازی در شورای عالی شهرسازی و معماری در حال تدوین است و بهانه انجام چنین کاری، بلندمرتبه‌سازی در تهران است اما برای همه شهرهای کشور که امکان توسعه افقی ندارند و به این ضوابط نیاز دارند، نیز امکان استفاده از ضوابط بلندمرتبه ‌سازی وجود دارد.
    وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین اختلاف بر سر این است که نباید فقط به درخواست مالکان زمین برای بلندمرتبه ‌سازی، مجوز ساخت ساختمان‌های بلند داده شود و در این زمینه باید به حقوق شهروندان توجه شود.
    عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران افزود: ما در ایران و در شهرسازی معاصر، سابقه ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه‌ای داریم که به سود شهروندان بوده و عوارضی برای شهر نداشته است؛ بنابراین با اجرای ضوابط بلندمرتبه سازی، دیگر هر جا ساختمان بلندمرتبه ساخته نخواهد شد.
    روز سوم اردیبهشت ماه مصادف است با بزرگداشت معمار و ریاضیدان برجسته قرن یازدهم، شیخ بهاالدین محمد(شیخ بهایی) و در این روز بنیاد معماری میرمیران، جوایزی را با عنوان «جایزه بنیاد معماری میرمیران» به فعالان عرصه معماری کشور اهدا می کند.
    سیدهادی میرمیران، متولد 1323در قزوین، در سال 1347 در رشته معماری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران با رتبه اول فارغ التحصیل شد؛ فعالیت های حرفه ای او را می توان به سه دوره تقسیم کرد به طوری که از سال 1347 تا 1357 مسئول کارگاه معماری واحد طراحی معماری و شهرسازی شرکت ملی ذوب آهن ایران بود.
    از سال 1358 تا 1367 سرپرست واحد طراحی شرکت خانه سازی ایران و سرپرست واحد طراحی اداره کل مسکن و شهرسازی استان اصفهان و از سال 1367 تا سال 1385 مدیرعامل و مدیر طراحی شرکت مهندسان مشاور نقش جهان – پارس را عهده داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو