مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار رییس شورای عالی استان‌ها درباره افزایش شهرفروشی در کشور

عصر ساختمان- رئیس شورای عالی استان‌ها با الزامی دانستن اصلاح و بازنگری در کمیسیون ماده ۱۰۰ که مربوط به تخلفات ساختمانی است، گفت: فروش اعضا و جوارح شهر برای اداره شهر یا همان شهر فروشی بسیار نگران کننده است و این قانون باید با کمک نمایندگان اصلاح شود.

هشدار رییس شورای عالی استان‌ها درباره افزایش شهرفروشی در کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مرتضی الویری در شصت‌ودومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در همدان، با بیان اینکه شورا آماده دریافت و جمع‌آوری پیشنهادات برای مقابله با شهرفروشی است، گفت:  پیشنهاد ارائه یک طرح برای اصلاح ماده 100 به مجلس وجود دارد؛ چراکه شهرفروشی بسیار درحال اتفاق است و مبنای ما این است که در صورت هم‌فکری و کمک مجلس با بازنگری در کمیسیون ماده 100 می‌توان مشکلات را حل کرد.

    وی با اشاره به نحوه تأمین هزینه شهرداری ها برای خدمات شهری عنوان کرد: 20 درصد هزینه‌ شهر توسط دولت و 80‌ درصد باقی‌مانده از عوارض کسب می‌شود، این درحالیست که این مقدار تامین هزینه کافی نیست و نیازمند کمک بخش خصوصی است، اما به‌ علت تگناها بخش خصوصی حاضر به همکاری نیست.

    الویری همکاری شوراها با مجلس را راهکاری اساسی برای حل مشکلات مدیریت شهری دانست و افزود: لایحه عوارض ایرادات بسیاری دارد که نیازمند توجه و کمک نمایندگان مجلس برای حل آنهاست؛ عدم تقسیم بندی مناسب پرداخت عوارض به بخش‌های شهرداری، تبدیل عوارض به مالیات و انتقال پول‌های دریافتی به خزانه کشوری از جمله مشکلات عمده این لایحه است.

    وی بابیان اینکه مدیریت شهری در دولت مطرح شده، اما هنوز به جایی نرسیده است، گفت: مجلس درحوزه مدیریت شهری وارد شد و پس از انتقال به شورای عالی استان‌ها و برگرداندن آن با دو فوریت، اکنون درحال بررسی است و درصورت اجرا منافع بسیار زیادی در مدیریت شهری دارد.

    الویری با اشاره به مشکلات تامین مالی برای شوراها بیان کرد: ما منابع را به شورای استان‌ها می‌پردازیم، اما شورای شهرستان‌ها و بخش‌ها منابعی ندارند.

    الویری در پایان گفت: بند3 ماده 82 قانون تشکیلات و نظارت شوراها در سال 1375 تصویب شده،  اما به درستی انجام نمی‌شود و امیدواریم انجام شوند؛ چراکه در صورت اجرا بسیا ی از مشکلات حل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار