مدیران خودروعصر اعتبار

توان ۷۰۰ میلیون متر مربعی تولیدکاشی در ایران

عصر ساختمان- مدیرعامل یک شرکت تولیدی : توان بالقوه تولید کاشی و سرامیک ایران در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون متر مربع در سال است.

توان ۷۰۰ میلیون متر مربعی تولیدکاشی در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، جلیل کاظمی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور به دلیل رکود در ساخت و ساز، بروز موانع متعدد در بحث صادرات و بسیاری موارد دیگر هم اکنون به زیر 200 میلیون متر مربع در سال رسیده است.
    وی همچنین اظهارداشت: چین با تولید سالانه چهار میلیارد متر مربع کاشی در رده اول است و هند و ایران نیز به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.
    کاشی و سرامیک بر خلاف ظاهر ساده دارای فرآیند تولید بسیار پیچیده است.
    وی افزود: این طور نیست که صنعت مزبور از مواد اولیه خارجی بی نیاز باشد چراکه هنوز در بحث جوهرهای مخصوص چاپ دیجیتال، مواد لازم در تولید لعاب و غیره وابسته به واردات است.
    کاظمی بیان داشت: ایران در صنعت لعاب از نظر کمی و کیفی به خودکفایی رسیده اما برخی از مواد لازم در تولید لعاب هنوز خارجی است.
    وی گفت: واردات مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک در داخل به لحاظ وزنی چندان قابل توجه نیست اما از حیث ارزش اقتصادی بسیار بالاست.
    کاظمی با اشاره به اینکه کاشی از سه بخش بدنه، لعاب و چاپ تشکیل می شود، افزود: ایران امروز در تولید بدنه کاشی و سرامیک هیچ گونه وابستگی به خارج ندارد چون انواع خاک با کیفیت های مختلف در مملکت وجود دارد.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر تولید 80 درصد مواد لعاب کاشی داخلی و تنها 20 درصد از محل واردات تامین می شود که این مواد به لحاظ قیمتی از ارزش بسیار بالایی برخوردارند.
    کاظمی در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: لعاب 65 تا 70 درصد قیمت یک کاشی را تشکیل می دهد.
    وی افزود: صنعت کاشی و سرامیک ایران به جهت طراحی، زیبایی، کیفیت و غیره قابل رقابت با تولیدات برخی از کشور ها در جهان است.
    مدیرعامل شرکت تولید کاشی یادآور شد: این صنعت امروز به لحاظ طراحی، فرمول ساخت بدنه، تولید لعاب و غیره پیشرفت های خوبی در کشور تجربه کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار