مدیران خودروعصر اعتبار

تلاش برای رفع پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر با افزایش نرخ وام بانکی

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید محله‌محوری را راهکاری مناسب برای هویت‌بخشی به سایت‌های مسکن مهر در سراسر کشور خصوصا شهرهای جدید دانست.

تلاش برای رفع پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر با افزایش نرخ وام بانکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی در نشست سالانه مدیران شهرهای جدید گفت: در حقیقت بخش عمده‌ای از فعالیت و تلاش مدیران و مسئولان تاکنون در راستای تکمیل سایت مسکن مهر و رفع عقب‌ماندگی‌ها در طرح‌های زیرساختی و روبنایی بوده که نتیجه آن نیز آمار افتتاح‌های فعلی است که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

    طاهرخانی در ادامه از افتتاح 190 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تاکنون خبر داد و گفت: با افتتاح این تعداد نزدیک به 230 هزار واحد باقی مانده که حدود 60 هزار واحد آن بدون متقاضی مؤثر هستند در نتیجه حدود 170 هزار واحد باقی مانده که باید (به جز پردیس) تا پایان سال پرونده آن‌ها را ببندیم.

    وی با تأکید بر این نکته که این اقدام‌ها و فعالیت‌ها باید به نحوه تصدی‌گری نه به روش حاکمیتی در کشور اداره شود گفت: قطعا تکمیل شهرهای جدید در اولویت یک وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که این امر بر فشار کار ما می‌افزاید. تأخیر طولانی در تحویل واحدهای مسکن مهر انتظارهایی را برای مردم و متقاضیان ایجاد کرده که در حال حاضر سبب ایجاد مشکلاتی نیز شده است.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید افزود: برای رفع برخی مشکلات به دنبال افزایش نرخ وام بانکی در ساخت بعضی از واحدها از 30 به 35 میلیون تومان هستیم که در صورت تحقق کمک بزرگی به پیشرفت پروژه‌ها خواهد کرد.

    طاهرخانی پیگیری درباره سود تسهیلات بانک مسکن برای واحدهای بانک مسکن مهر و همچنین ابهام‌های موجود درباره تهاتر در محوطه‌سازی و آماده‌سازی را امری ضروری دانست و افزود: باید هرچه سریعتر راهکاری برای حل این مشکلات اندیشیده و با همکاری دستگاه‌های مرتبط رفع شود.

    این مقام مسئول مسائلی چون توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی، استفاده از ابزارهای نوین مالی، حمل و نقل و دسترسی آسان و انبوه بین شهرهای جدید، هویت‌بخشی، بحث استراتژیک و توسعه اقتصادی شهری و صنایع فرهنگی خلاق را از موارد مورد تأکید از سوی وزیر راه و شهرسازی در توجه به شهرهای جدید در سال 95 اعلام کرد و گفت: وقتی از این زاویه به شهرها و محلات نگاه کنیم، محله تعریف پیدا کرده و ضرورت محله محوری و دوری از افتتاح صرفا واحد مسکونی به خوبی روشن می‌شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: تحویل چهاردیواری بدون خدمات و داشتن نگاه فنی به محلات و همچنین فقدان هویت دو نقد اصلی برای مسکن مهر به شمار می‌رود که باید بررسی شود. محله به عنوان کوچکترین جزء واحد اجتماعی و کالبدی می‌تواند بر کیفیت شرایط اجتماعی و هویت‌بخشی به این نقاط تاثیرگذار باشد که باید این مسائل مورد پیگیری قرار بگیرند.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو