مدیران خودروعصر اعتبار

خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا تا سال ۹۶

عصر ساختمان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که تا پایان فصل اول سال ۹۶، خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر با کمک بهزیستی صاحب خانه شوند.

خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا تا سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علی ربیعی همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر از خانواده‌ای ساکن در حاشیه شهر تهران که 4 فرزند معلول دارند بازدید کرد.

    او در این بازدید ضمن شنیدن مشکلات این خانواده و تقدیر از پدر این فرزندان معلول از او به عنوان یک الگو برای جامعه نام برد و گفت: از سال 94 طرحی را مبنی بر خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای 2 معلول یا بیشتر آغاز کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان فصل اول سال 96 بتوان این خانواده‌ها را خانه‌دار کنیم.

    وی ادامه داد: در خانوارهای شهری ما حدود 11 خانوار با 2 معلول یا بیشتر و فاقد مسکن زندگی می‌کنند. در روستاها نیز تلاش کرده‌ایم تا طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن مشکل این خانواده‌ها را حل کنیم و تاکنون حدود 2 هزار خانه نیز به خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر تحویل داده شده اما بیشترین حجم تحویل خانه‌ها را برای سال 95 پیش‌بینی می‌کنیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت توجه اشتغال معلولان اظهار کرد: توانستیم اشتغال 32 هزار معلول در سال 94 را تامین کنیم و در برخی موارد نیز تلاش کردیم از سهمیه 30 درصدی استخدام دستگاه‌های دولتی برای معلولان استفاده کنیم. در سال 95 در لایحه حمایتی از معلولان نیز اشتغال این افراد درنظر گرفته شده و در بودجه 95 پیش‌بینی‌هایی برای آن صورت گرفته است.

    ربیعی توضیح داد: همچنین در سال 95، 100 میلیارد تومان بودجه برای وسایل توانبخشی معلولان در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم بیش از 90 درصد معلولان را در این زمینه تحت پوشش قرار دهیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ابراز امیدواری کرد که این وزارتخانه بتواند برای فرزندان این خانواده‌ معلول اشتغال ایجاد کند و مشکل اشتغال آن دسته از پدران خانواده که از کارگران اخراج شده است را حل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو