مدیران خودروعصر اعتبار

پیاده شهر سرعین یک طرح ملی است

عصر ساختمان- شهردار سرعین گفت: سرعین نگین گردشگری شمال‌غرب کشور است و یک شهر معمولی نیست و طرح پیاده شهر سرعین یک طرح ملی است.

پیاده شهر سرعین یک طرح ملی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سال 95 سومین سال حضور رضا زنده‌دل در رأس مدیریت شهری سرعین است، او امسال به دنبال اجرای طرح پیاده شهر سرعین است، پروژه‌ای که گفته می‌شود بزرگ‌ترین طرح عمرانی تاریخ شهرداری سرعین است آن هم درست پس از سالی که اعلام شد رکورد بودجه در تاریخ شهرداری سرعین در سال گذشته شکست.

    پس بی‌راه نیست اگر از او با عنوان شهردار رکوردها یاد کنیم، در سی‌امین ماه حضور وی در شهرداری سرعین و در نخستین روزهای سال جدید خبرگزاری فارس در اردبیل با وی در ارتباط با عملکرد شهرداری در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو به گفت‌وگو نشسته است.

    در همین ابتدا اجازه بدهید وارد بحث پیاده شهر سرعین بشویم، به نظر می‌رسد با وارد کردن کلید واژه مسیر سلامت به مدیریت شهری استان در حال زمینه‌چینی برای اجرای طرحی بزرگ در سرعین هستید.

    زنده‌دل: واقعیت این است که وقتی روند توسعه سرعین را آسیب‌شناسی می‌کنیم متوجه می‌شویم چیزی جز یک پارکینگ بزرگ در ایام پیک مسافر از سرعین نساخته‌ایم در حالی که هر گردشگری که به هر شهری سفر می‌کند برای دیدن آن شهر به آن‌جا می‌رود.

    سئوالی که پیش می‌آید، این است که ما تا چه اندازه زمینه این دیده شدن را برای میهمانانمان فراهم کرده‌ایم؟ سرعین نگین گردشگری شمال‌غرب کشور است یک شهر معمولی نیست، به این جهت اگر لازم است کاری در آن صورت بگیرد باید یک کار اساسی باشد از همان روزی که به سرعین آمدم شعار نگاه ملی به سرعین را مطرح کردیم، بحث پیاده شهر سرعین هم یک طرح ملی برای یک شهر ملی است.

    در سال‌جاری مردم سرعین شاهد افتتاح پروژه زمین چمن ورزشی شهرداری سرعین بودند، آیا با افتتاح این پروژه و با وجود ظرفیت هتلداری در این شهر زمینه حضور تیم‌های ورزشی برای برگزاری اردوی آمادگی در سرعین فراهم می‌شود؟

    زنده‌دل: در بخش ورزشی ما علاوه بر اینکه در حال توسعه فعالیت‌هایمان در رشته‌های فوتبال و کشتی هستیم، نگاه ویژه‌ای هم به ورزش بانوان داریم.

    از طرفی وظیفه خود دانستیم به یکی از مطالبات مهم مردم یعنی همان بحث زمین چمن ورزشی برای تیم‌های میهمان توجه کنیم و با پیگیری شبانه‌روزی توانستیم آن را به پایان برسانیم، سرعین ظرفیت‌های ورزشی بزرگی دارد، نصب المان کوهنورد هم با وجود اینکه یک حرکت عمرانی به نظر می‌رسید با این حال به قطع و یقین یک نگاه ورزشی در خود نهفته داشت.

    در بخش فرهنگی هم امسال سال پرکاری را شاهد بودیم، جشنواره‌هایی که برای نخستین بار در سرعین برگزار می‌شدند، آیا ورود شهرداری به حوزه فرهنگ ضروری بود؟

    زنده‌دل: قطعاً در این‌ گفته که فعالیت فرهنگی بخش جدایی‌ناپذیر فعالیت‌های شهرداری است، تردیدی وجود ندارد با این حال به نظر می‌رسد، لازم بود نوعی شعارزدایی در این رابطه صورت پذیرد.

    در این صورت است که شما با توسعه فرهنگی زمینه توسعه شهری را رقم می‌زنید، جشنواره نقاشی دیواری سرعین و جشنواره عکس سرعین دو جشنواره‌ای بود که با گستره استانی برگزار شد تا سال آینده شاهد برگزاری آن در سطح ملی باشیم.

    همچنین در بحث اجرای نمایش بارها سالن صدف شورای اسلامی شهر شاهد حضور پر شمار مردم فهیم سرعین در راستای تماشای یک اثر هنری بود، رویکرد ما حمایت از هنرمندان است و در این رابطه برنامه‌ریزی گسترده‌ای شده است و ما آینده فرهنگی و هنری شهر را با وجود استعدادهای سرعینی روشن می‌بینیم.

    آیا بعد از گذشت نزدیک به سه دهه در سال جدید کمربندی شهر سرعین تکمیل می‌شود؟

    زنده‌دل: برای پروژه کمربندی تلاش بی‌وقفه‌ای تا به امروز صورت گرفته چه در بحث جذب اعتبار و چه اجرا به طرز بی‌سابقه‌ای کار شده که امید بسیار داریم طی این مدت و با افتتاح سه فاز در مناسبت‌های مختلف در نهایت سال آینده یکی از آرزوهای مهم مردم سرعین جامه عمل به خود بپوشد.

    یکی از مطالبی که همیشه از سوی شما عنوان می‌شد، ارتقا نیروی انسانی بود در این حوزه در نهایت به چه نقطه‌ای رسیدید؟

    زنده‌دل: ایجاد تغییرات در بدنه شهرداری و اعزام پرسنل به کارگاه‌های آموزشی از برنامه‌های مهم ما در این حوزه بود، مفتخرم به عرض برسانم که با برگزاری دوره‌های لازم به عنوان اولین شهرداری موفق به اخذ گواهی کیفیت ایزو 9001 در استان اردبیل شده‌ایم. این موفقیت را به کارکنان خدوم تبریک عرض گفته و امیدوارم در عرصه خدمت‌رسانی به مردم همیشه کوشا باشند.

    دورنمای سال کاری جدید را چگونه می‌بینید؟

    زنده‌دل: با همدلی موجود در اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری در پی حرکت هر چه بهتر به سمت آینده هستیم، رهنمودهای امام جمعه محبوب را همیشه سرلوحه برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم.

    همچنین قدردان حمایت‌های فرماندار هستیم، بدون شک سربلندی سرعین همه هدفی است که دنبال می‌کنیم و با کمک همکاران این آرزو بیش از پیش محقق می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار