مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه سازان:

صنعت ساختمان پیشران اقتصاد کشور

بازار مسکن نیازمند اتاق فکر است

عصر ساختمان- پورحاجت گفت: صنعت ساختمان یک صنعت مولد و پیشران برای اقتصاد کشور است و می‌تواند محرک تولید باشد.

صنعت ساختمان پیشران اقتصاد کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل باشگاه خبرنگاران ، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور با بیان اینکه افزایش بیش از اندازه قیمت مسکن و عدم تناسب با نقدینگی مردم زمینه‌ساز ایجاد رکود در بازار مسکن شده است گفت: دولت باید برای بهبود وضعیت بازار مسکن برنامه ریزی درستی داشته باشد در غیر این صورت صنعت ساختمان با مشکل روبه‌رو می‌شود.
    وی ادامه داد: صنعت ساختمان یک صنعت پیشران و مولد است و در شرایط کنونی اقتصاد کشور می‌تواند محرک تولید باشد.

    پورحاجت با بیان اینکه شرایط بازار امسال در مقایسه با سال‌های دیگر متفاوت است گفت: هزینه‌های تولید مسکن در ماه‌های گذشته افزایش یافته و این موضوع باعث ایجاد کاهش قدرت خرید مسکن از سوی متقاضیان شده است.

    دبیر انجمن انبوه سازان کشور تأکید کرد: بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارهای دیگر افزایش قیمت چندانی نداشته اما در برخی از مناطق استان تهران شاهد جهش قیمتی بوده‌ایم به طور مثال منطقه 5 تهران در یکسال گذشته رشد صددرصدی را تجربه کرده اما مناطق دیگر افزایش قیمت جهشی نداشته است.

    وی افزود: بازار مسکن نیازمند سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی است که متأسفانه تا به این لحظه وزارت راه و شهرسازی هیچ نظرخواهی از این بخش مولد بازار مسکن انجام نداده است.

    پورحاجت یادآوری کرد: برای ایجاد ثبات در بازار مسکن باید یک اتاق فکر مطمئنی برای ایجاد تعادل در تولید و عرضه ایجاد کنیم زیرا که ثبات این بازار می تواند گره‌گشای اقتصاد کشور باشد.

    دبیر انجمن انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه داشتن یک اتاق فکر در بازار مسکن می تواند وضعیت نابسامان ساخت و ساز را تبدیل به یک بازار آرام و منظم کند افزود: بهترین مشاوره در شرایط کنونی بازار مسکن بخش خصوصی و استفاده از تجربیات انبوه سازان است.

    وی توضیح داد: تا به امروز هیچ دستاورد مناسبی از دولت در حوزه مسکن دیده نشده و امیدواریم وزیر جدید راه و شهرسازی بتواند با استفاده از توان بخش خصوصی این بازار را  ساماندهی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو