مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان در گفت و گو با عصر ساختمان تشریح کرد:

هجوم کالاهای کپی به بازار تزئینات داخلی ساختمان

عصر ساختمان- اکثر کالاهای موجود در بازار کپی با کیفیت پایین است؛ هم کارهای اروپایی و هم چینی کپی می شوند. متاسفانه مصرف کننده هم قدرت تشخیص کالای اصل و کپی را ندارد و تازه وقتی کاغذ روی دیوار می رود ضعف هایش مشخص می شود.

هجوم کالاهای کپی به بازار تزئینات داخلی ساختمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    بهروز چوبداری میلانی رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» به تشریح وضعیت این بازار پرداخت و گفت: متاسفانه هر سال حدود 10 تا 15 درصد به رکود این بازار اضافه می شود.تزئینات داخلی ساختمان از سال 82تا 83 تقریبا در رکود کامل به سر می برد زیرا کالاهای این رسته جزو کالاهای لوکس محسوب می شد و واردات آن ممنوع بود.از سال 83 که واردات کالاهایی نظیر کاغذ دیواری، موکت و لمینیت آزاد شد؛ بازار جان گرفت. قبل از آن بسیاری از کسبه این بازار تغییر شغل داده بودند اما بعد از آزاد شدن واردات دوباره به کار خود بازگشتند.
    وی ادامه داد: بازار در حال جان گرفتن بود که دوباره در سال های 89 و 90 سیر نزولی بازار شروع شد و در سال های 90 تا 94 بین 8 تا 15 در صد، افت کرد. دلیل آن هم به واردات بی رویه کالاهای این حوزه بر می گردد. از طرفی کسانی وارد حوزه واردات شدند که وارد کننده نبوده و بازار را نمی شناختند؛ این امر منجر به ایجاد رقابت ناسالم بین وارد کنندگان شد.
    رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان افزود: در این شرایط کسانی که وارد کنندگان واقعی  کسانی که سال ها در این حوزه فعال بودند؛ به دلیل کاهش بی رویه قیمت ها با مشکل مواجه شدند.
    وی  یکی دیگر از دلایل رکود بازار را ناشی از عملکرد سازمان امور مالیاتی دانست و تصریح کرد: متاسفانه سازمان امور مالیاتی و دارایی نیز مشکلاتی بر سر راه کسبه ایجاد و به دلایل بسیار بی اهمیت افراد را از شمول توافق خارج می کند. برای مثال یکی از افراد به دلیل عدم درج کد ملی دراظهار نامه از شمول توافق خارج شده بود؛ در حالی که این مشکل به راحتی قابل حل است. در نهایت این موارد باعث دلسردی اعضای اتحادیه شد.
    میلانی با تاکید بر این که میزان واردات بسیار بالاست؛ اظهار داشت: میزان واردات به حدی است که بازار اشباع شده و اکثرا همه کارها کپی و با کیفیت پایین از چین وارد می شود.البته از کشورهای اروپایی مانند فرانسه ،آلمان و ایتالیا نیز مقداری واردات داریم.
    وی در این خصوص توضیح بیشتری ارایه داد و گفت: اکثر کالاهای موجود در بازار کپی با کیفیت پایین است؛ هم کارهای اروپایی و هم چینی کپی می شوند. متاسفانه مصرف کننده هم قدرت تشخیص کالای اصل و کپی را ندارد و تازه وقتی کاغذ روی دیوار می رود ضعف هایش مشخص می شود.
    وی در پاسخ به این که تولید داخل هم داریم یا خیر، عنوان کرد: دو کارخانه تولیدکننده تزئینات داخلی ساختمان در کشور وجود دارد.قیمت محصولات این دو کارخانه بر اساس  ارزان ترین قیمت نمونه خارجی آن تعیین می شود.
    رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان با اشاره به ساخت کارخانه جدید تولید تزئینات داخلی در کشور گفت: کار ساخت این کارخانه تمام شده اما هنوز آغاز به کار نکرده است. این کارخانه از فرانسه خریداری شده است و در شهرک خوارزمی قرار دارد. چنانچه مواد اولیه مورد نیاز آن  تامین شود؛ توانایی تولید نیاز کل کشور و حتی صادرات را نیز دارد.
    وی در خصوص پیش بینی بازار در سال جدید اظهار داشت: با توجه به قوانین و بخشنامه های سازمان امورمالیاتی، تصور می کنم واردکننده ها دیگر توانایی سابق را ندارند و با افزایش میزان مالیات ها قطعا قیمت ها نیز افزایش می یابد.
    وی با بیان این که واردکننده های غیر واقعی خود به خود از بازار حذف می شوند؛ تصریح کرد: این افراد کم کم از بازار حذف می شوند زیرا نه علم کار را دارند و نه سرمایه اشان به آن ها اجازه ماندن در بازار را می دهد.
    میلانی با اشاره به این که دو سال است؛ افزایش قیمت نداشته ایم؛ عنوان کرد: بسیاری بر این باورند که در سال جدید اوضاع بهبود پیدا می کند اما به عقیده من چنانچه وضعیت به همین منوال پیش برود؛ نسبت به سال گذشته رکود بیشتری را تجربه خواهیم کرد.
    وی همچنین اظهار امیدواری کرد؛ در سال جدید کار ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه این حوزه انجام شود و گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف اختیاراتی را  به اتحادیه ها واگذار کرده اند که در نتیجه آن روند دریافت پروانه کسب بسیار تسهیل شده است.
    لازم به ذکر است؛ تزئینات داخلی ساختمان شامل چندین رسته است؛ کاغذ دیواری، پرده کرکره، موکت و لمینت و کف پوش پی وی سی  از جمله زیر مجموعه های آن به شمار می رود. تولید و مونتاژ پرده های عمودی و افقی مانند پرده های لوردراپه و پرده های نسل جدید به اسم زبرا، دوخت و نصب پارچه های پرده ای، نقاشی ساختمان، گچبری پیش ساخته، آئینه کاری، شومینه و کلین سرویس از دیگر رسته های کاری این اتحادیه به شمار می رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو