مدیران خودروعصر اعتبار

بازآفرینی و احیای ۴۰ محله در اردبیل تا سال ۱۴۰۰

عصر ساختمان- به فراخور نیازهای هر محله تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ محله در دستور کار احیا قرار دارد و در این ۴۰ محله طرح جامع استان نهایی شده است.

بازآفرینی و احیای ۴۰ محله در اردبیل تا سال ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام باباخانی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان اردبیل، درباره تازه‌ترین وضعیت بازآفرینی در استان گفت: مباحث بازآفرینی و پروژه‌های تعریف شده در استان به فراخور نیاز جلو رفته است.

    وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های بازآفرینی سال 97 در حال نهایی شدن است و واضح است که هر شهری از منظر قابلیت‌های بازآفرینی با دیگری متفاوت است.

    این مدیر استانی در ادامه با اشاره به میزان هماهنگی وضع اجتماعی و فرهنگی محله‌ها با پروژه‌های بازآفرینی اضافه کرد: واضح است که وضعیت اجتماعی و فرهنگی هر شهری با دیگری متفاوت است و عموما در بافت‌های تاریخی به دلیل عدم اعتماد به سیستم استقبال چندانی از پروژه‌های جدید وجود ندارد.

    باباخانی تصریح کرد: هر محله نیز دارای قوانین منحصر به خود است و چون زمین‌های خالی برای پروژه وجود ندارد، نمی‌توان پروژه‌های هم شکلی را برای بافت‌های قدیمی ایجاد کرد.

    معاون بازآفرینی شهری استان اردبیل در ادامه گفت: معمولا از مسایل فرهنگی چندان استقبالی نمی‌شود. همچنین درباره تعریض خیابان‌ها و کوچه‌ها مقاومت وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های دیگر این قبیل مشکلات حل شوند.

    وی در ادامه گفت: به فراخور نیازهای محله تا سال 1400 حدود 40 محله در دستور کار احیا قرار دارد. در این 40 محله طرح جامع استان نهایی شده است. در حال حاضر پروژه‌های سال 96 و 97 را جلو می‌بریم تا انشالله تعهدات را تا سال 1400 نهایی و اجرایی کنیم.

    باباخانی توضیح داد: طبیعی است که برخی از مردم با توجه به سن و سال و اینکه سال‌هاست در یک خانه و محله سکونت داشته‌اند با برخی تغییرات در محله مخالفت‌هایی دارند.

    وی اضافه کرد: در شهرهایی مانند مشکین شهر، پارس‌آباد، خلخال، گرمی و اردبیل محله‌های هدف شناسایی شده‌اند.

    این مدیر استانی با اشاره به آخرین جمع‌بندی ستاد بازآفرینی در استان گفت: اعتبارات برای برنامه سال 97 حدود 10 میلیارد تومان تخصیص یافت و چون براساس برنامه مشخص شده اعتبار داده می‌شود، سعی می‌کنیم آن برنامه محقق شود. در مجموع احیای کل بافت فرسوده مبالغ زیادی نیاز دارد.

    باباخانی اضافه کرد: اخیرا در استان مبالغ زیادی به بازآفرینی شهری اختصاص می‌یابد که برخی در قالب تسهیلات وام و احداث و برخی هم در قالب پروژه‌های مطالعاتی و ساخت مجموعه‌های زیربنایی و روبنایی هزینه‌بر هستند، ولی وقتی در قالب برنامه‌ها جلو برویم حداقل از نظر تخصیص اعتبار مشکلی تاکنون وجود نداشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار