مدیران خودروعصر اعتبار

فراهم شدن تسهیلات بانکی ویژه ساخت خوابگاه دانشجویی

عصر ساختمان- معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: طبق اعلام کمیسیون آموزش مجلس، بودجه آموزش سال آینده، صد درصد به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود و در مذاکره با بانک مسکن موفق شدیم برای دریافت وام ساخت خوابگاه دانشجویی با آن‌ها به توافق برسیم.

فراهم شدن تسهیلات بانکی ویژه ساخت خوابگاه دانشجویی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، محمدرضا فراهانی با اشاره به تخصیص حداکثری بودجه ردیف آموزش به دانشگاه‌ها اظهار داشت: طبق اعلام کمیسیون آموزش مجلس، بودجه آموزش سال آینده صد درصد به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

    وی همچنین با تاکید بر اینکه نباید در بودجه فرهنگی تغییر ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری، ما ابتدا ارقام بودجه را معقول و منطقی کردیم و به تصویب هیات‌های امنا رساندیم و بعد اعلام کردیم که در این اعداد تغییری داده نشود و به بودجه فرهنگی تعرضی نشود. اگر همه دانشگاه‌ها رقم مربوط به بودجه فرهنگی را دریافت کنند، پنج برابر رقمی می‌شود که در چند سال گذشته گرفته‌اند. شما باید صد درصد بودجه فرهنگی را مطالبه کنید.

    وی در ادامه گفت: برنامه‌های متفرقه خودتان را به نام 16 آذر و در این ایام برگزار نکنید، این روز سیاسی است و با غیرسیاسی برگزار کردن مراسم روز دانشجو در واقع ماهیت اصلی این روز به حاشیه می‌برد. روز دانشجو را غیر سیاسی نکنید. نمی‌خواهیم روز دانشجوی دولتی برگزار کنیم، ما یک برنامه رسمی و ملی داریم همان کفایت می‌کند، بقیه را به عهده خود دانشجو‌ها بگذارید.

    معاون وزیر بهداشت افزود: تشکل‌ها حق دارند از شما درخواست مجوز برای برگزاری مراسم کنند و شما هم بررسی و موافقت کنید، اما شیوه اجرای مراسم با خودشان است و تشکل‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند مراسم اشتراکی برگزار کنند یا مناظره بگذارند. اینکه شما اجباری برای آن‌ها در نظر بگیرید عقلانی نیست و از نظر ما هم قابل قبول نیست. هر تشکلی برای برگزاری برنامه مجوز می‌خواهد به آن‌ها بدهید.

    فراهانی اظهار داشت: یک زمانی برخی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی به صورت سازمان یافته در تدارک این بودند که روز دانشجو سیاسی برگزار نشود، اما اگر تشکلی تصمیم داشت در کنار برنامه‌ای که برای گرامیداشت این روز برگزار می‌کند، جشنی هم بگیرد، کار درست این است که برخورد ارشادی داشته باشید و به دانشجویان یادآوری کنید که این روز سیاسی است و عده‌ای شهید شده‌اند و در تاریخ کشور ما جایگاه ویژه و شانیت دارد. با این حال اگر تشکلی پافشاری کرد که در مراسم موسیقی داشته باشد، دخالت نکنید. نقش شما در حد راهنمایی باشد، اجبار نکنید. من اصولا با اجبار مخالفم. بعد قالب این روز سیاسی و جنبش دانشجویی است. اگر اصل مطلب در برنامه‌ها وجود نداشته باشد یک شکل کاریکاتوری می‌گیرد، اما اگر در کنار برنامه‌های اصلی روز دانشجو، تقدیری هم از دانشجویان نمونه یا برگزیده هر حوزه‌ای صورت گرفت اشکالی ندارد.

    وی در ادامه جلسه از فراهم شدن تسهیلات سفر به مشهد مقدس برای دانشجویان خبر داد و گفت: یکی از هتل‌های خوب چهار ستاره مشهد را که وابسته به مجموعه هتل‌های پارسیان متعلق به بنیاد مستضعفان بوده، خریده‌ایم. ظرفیت فعلی این هتل حدود 200 نفر است و چهار هکتار زمین دارد. به دنبال پروانه هستیم که ظرفیت آن را به 400 نفر افزایش دهیم. این تسهیلات با پیگیری وزیر محترم بهدلشت تهیه شده و تنها متعلق به دانشجویان است. البته در زمان‌هایی مثل ایام امتحانات و ایام نوروز که دانشجویان حضور ندارند، این فضا در اختیار پرسنل دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

    معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: پکیج‌های سفر از یک هفته دیگر آماده می‌شود و دانشگاه‌ها می‌توانند سهمیه دریافت کنند. از دانشگاه‌ها می‌خواهیم از این طرح استقبال کنند. این سفر هم زیارتی و هم سیاحتی تدارک دیده شده تا دانشجویان بتوانند از امکاناتی مانند موزه و سرزمین‌های آبی نیز علاوه بر زیارت حرم امام رضا (ع) استفاده کنند.

    معاون وزیر بهداشت از فراهم شدن تسهیلات ساخت خوابگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: در مذاکره با بانک مسکن موفق شدیم برای دریافت وام ساخت خوابگاه دانشجویی با آن‌ها به توافق برسیم. بر این اساس مقرر شد بانک مسکن وام با بهره 18 درصد 8 ساله با تنفس دو ساله در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهد.

    وی افزود: از طرفی به خاطر زیاد بودن اقساط ماهیانه وام، با سازمان مدیریت صحبت کردیم و قرار شد در بودجه سال آینده بودجه‌ای را که برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته بگیرند. به این ترتیب این امکان به لحاظ قانونی فراهم شد که ردیف بودجه‌ای برای ساخت خوابگاه در نظر گرفته شود. بعد از 8 سال که این وام‌ها تسویه شود، مدیران می‌توانند بخشی از پولی را که بابت خوابگاه دریافت می‌کنند، به تعمیرات اختصاص دهند. این یک کار جهادی است که اگر موفق به انجام آن شویم حرکت بزرگی خواهد بود.

    معاون وزیر بهداشت با اشاره به صحبت‌های وزیر درخصوص افزایش 30 درصدی تخت‌های بیمارستانی در دوران وزارت وی، گفت: اگر ما نیز بتوانیم این خوابگاه‌ها را احداث کنیم، تعداد تخت‌های خوابگاهی را 200 درصد افزایش خواهیم داد.

    فراهانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون همه دانشگاه‌ها این فرصت را دارد که برای احداث خوابگاه اقدام کند، بیان داشت: لازم است دانشگاه مصوبه هیات امنا را داشته باشد. اگر این مصوبه را ندارید هر چه زودتر برای گرفتن آن اقدام کنید تا بتوانیم در چهار ماه باقی مانده از سال، پروژه‌های احداث را شروع و دانشگاه‌ها را به بانک مسکن معرفی کنیم.

    وی با اشاره به اینکه شخص وزیر بهداشت پیگیر این موضوع است، اظهار داشت: ماراتنی برای ساخت خوابگاه در دانشگاه‌ها شروع می‌شود و فرصتی است که دانشگاه‌ها نشان دهند تا چه حد برای ساخت خوابگاه همت دارند. به خصوص که تمام نقشه‌ها موجود است و محاسبات انجام شده، تنها لازم است دانشگاه سایت مورد نظر خود را مشخص کند و مکانیک خاک از سایت بگیرد تا نقشه مناسب ارائه شود.

    معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این پروژه در حد دو هزار میلیاد تومان سرمایه گذاری است، گفت: سال آینده سال سختی است و ممکن است بودجه‌ها کاهش پیدا کند، فرصت خوبی است تا این پول را از بانک‌ها بگیریم و موتور کند دانشگاه‌ها را سرعت دهیم. به علاوه اینکه این پروژه اشتغال زیادی ایجاد می‌کند و در مسیر اهداف کشور، وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار