مدیران خودروعصر اعتبار

آمار ضعیف مسکن موجب افت طلا شد

عصر ساختمان:پس از انتشار آمار مسکن ناامیدکننده آمریکا و افت دلار که منجر به این شد دیدگاه محتاطانه فدرال‌رزرو در مورد نرخ بهره همچنان باقی بماند، در معاملات روز چهارشنبه، طلا از روند صعودی شب گذشته خود عقب‌نشینی کرد.

آمار ضعیف مسکن موجب افت طلا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصاد، هر اونس طلا با اندکی افت نسبت به روز گذشته هزار و 246 دلارو 70 سنت معامله شد. آمار مسکن آمریکا در ماه مارس بیش از حد انتظار افت کرده و میزان ساخت‌وساز مسکن نیز به پایین‌ترین سطح یکسال اخیر رسیده،این آمار نشان می‌دهد که بازار مسکن هم راستا با کندی سریع رشد اقتصادی در سه‌ماهه نخست بوده است.
      
    گزارش روز سه‌شنبه وزارت تجارت ادامه دهنده روند آمار ضعیف اخیر بوده که چشم‌انداز اقتصادی این کشور را با مشکل مواجه کرده است. روز سه‌شنبه دلار با افتی 0.5 درصدی در برابر سبد ارزهای اصلی مواجه شد اما در معاملات امروز این واحد پولی اندکی رشد کرد.
      
    آمار ضعیف موجب شد تا بازار در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری کمی با تردید رفتار کند. در حالی که بازارهای آتی انتظار افزایش نرخ بهره را تا ماه دسامبر نمی‌کشند، پیش‌بینی‌ها فدرال‌رزرو خبر از دو مرتبه افزایش نرخ بهره تا قبل از پایان سال می‌دهد.
     
    طلا به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است، چرا که هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را بالا می‌برد. دارایی‌ها در SPDR ، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 7.43 تنی در روز سه‌شبه به 805.03 تن رسید که بیشترین افت یک ماهه بوده است.

    افت دلار همچنین باعث رشد دیگر فلزات گرانبها شده است. نقره با رشد 4.4 درصدی در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح 10 ماه اخیر خود رسید. هر چند در معاملات امروز اندکی از رشد خود را از دست داد. پلاتین نیز با رشد 4 درصدی در بالاترین سطح شش ماه اخیر خود معامله می‌شود. پالادیوم نیز همچنان نزدیک به بالاترین قیمت یک ماهه قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی