مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر امور روستایی خراسان‌شمالی:

تمامی منازل روستائیان خراسان‌شمالی در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه شدند

عصر ساختمان:مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای خراسان شمالی گفت: تمامی منازل و سازه‌های روستاییان در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه هستند.

تمامی منازل روستائیان خراسان‌شمالی در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، عبدالله قدرتی ، اظهار داشت: با توجه به نامقاوم بودن بیش از نیمی از سازه‌های روستاییان استان، تمامی 100 هزار واحد روستایی (هر واحد روستایی شامل خانه، دامداری، انباری، مغازه وغیره) در استان در مقابل حوادثی از قبیل سیل، زلزله، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و آب‌گرفتگی براثر سیل بیمه شده‌اند.

    وی بابیان اینکه این اقدام باتدبیر مدیریت ارشد استان اندیشیده شده و از بهمن‌ماه سال گذشته انجام‌شده است افزود: برای نخستین بار در کشور، استان خراسان شمالی اقدامات لازم جهت بیمه کردن تمامی واحدهای روستایی را با پرداخت مبلغ 10 هزار تومان به ازای هر واحد انجام داد و تمامی آن‌ها را در مقابل حوادث غیرمترقبه ذکرشده تا بهمن‌ماه سال جاری بیمه کرد.

    وی با اشاره به اینکه منابع لازم برای اجرای این طرح از محل منابع دهیاری‌های استان فراهم شد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمامی واحدهای روستایی استان تا سقف 20 میلیون تومان بیمه هستند.

    قدرتی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و خساراتی که به روستاهای استان از قبیل روستای "قره خان بندی" از توابع بخش گرمخان شهرستان بجنورد واردشده است صاحبان واحدهای آسیب‌دیده می‌توانند از این پوشش بیمه استفاده کنند.

    وی با تأکید بر اینکه مسئولان امور روستایی استانداری نیز به جد پیگیر عملکرد بیمه‌ها برای پرداخت به‌موقع خسارات هستند افزود: برای عقد این قراردادها از کنسرسیوم بیمه‌ای شامل بیمه‌های "ایران"، "البرز" و "دی" استفاده شد که بر اساس آن خسارات وارده باید حداکثر تا دو هفته پرداخت شود. اکنون نیز کارشناسان این بیمه‌ها در روستاهای استان در حال برآورد خسارات برای پرداخت هستند.

    وی خاطرنشان کرد: از زمانی که این واحدهای روستایی بیمه‌شده است 15 حادثه آتش‌سوزی در آن‌ها رخ‌داده که بیمه‌ها خسارات آن‌ها را پرداخت کرده‌اند.

    مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها بابیان اینکه سایر استان‌ها نیز با الگوبرداری از خراسان شمالی اکنون در حال انجام اقدام مشابهی همانند ما برای روستاهایشان هستند اظهار داشت: این اقدام در راستای ارتقای آگاهی مردم از خدمات بیمه‌ای و جبران خسارت‌های آن‌ها انجام‌شده است.

    وی تأکید کرد: دولت توانایی انجام هرساله این کار را ندارد به همین سبب آغازکننده و هموار کننده راه بود تا روستاییان آگاه شوند که با هزینه‌ای اندک می‌توانند واحدها و دارایی‌های خود را در برابر حوادث بیمه کنند و برای سنوات آینده نیز خودشان پای‌کار بیایند. اکنون نیز در صورت تمایل می‌توانند با دریافت الحاقیه، سقف جبران خسارات خود را به بیش از 20 میلیون تومان افزایش دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو