مدیران خودروعصر اعتبار

قانون منع به کارگیری بازنشستگان نباید مشمول شهرداران می‌شد

عصر ساختمان- شهردار سابق تهران گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان نباید شامل شهرداران می‌شد، اما با کمال تأسف قانون صد ساله شهرداری را نادیده گرفتند.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان نباید مشمول شهرداران می‌شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدعلی افشانی در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای عالی استان ها اظهار داشت: بنده وقتی که از یک سازمان می‌روم، دیگر در آن سازمان حضور پیدا نمی‌کنم، ولی امروز به دلیل اصرارهای الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در این جمع حضور پیدا کردم و از شهردار تهران و رئیس شورای شهر نیز برای این حضور اجازه گرفتم.

    وی ضمن تبریک به حناچی به عنوان شهردار تهران، گفت: شهروندان از ذینفعان مدیریت شهری محسوب می‌شوند و مشارکت آنها در اداره امور شهر باعث می‌شود که اتفاق‌های بهتری انجام شود.

    افشانی یادآور شد: در شرایط فعلی امکان اینکه بدون نقش ‌آفرینی مردم بتوان کاری در شهر انجام داد وجود ندارد و عدم حضور مردم فعالیت‌های شهری را محال می‌کند و برای اینکه جامعه امروز ما بتواند به مشکلات عدیده فائق بیاید، بنابراین مشارکت مردم بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص باید از قالب حرف و تمجید خارج شویم.

    شهردار سابق تهران به نقش شوراها در اداره شهر اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ میلیون‌ها انسان در خون غلطیدند تا جامعه بشری بیاموزد تا اداره امور مردم با خرد جمعی اتفاق می‌افتد.

    وی افزود: در گذشته براساس قانون شهردار را باید نمایندگان مردم انتخاب می‌کردند و حکمش توسط وزیر کشور صادر می‌شد که این احساس وجود نداشته باشد که شهردار توسط دولتی‌ها انتخاب می‌شود و متأسفانه باید گفت که امروزه این موضوع موجب تضعیف نهاد نوپای شوراها شده است.

    افشانی افزود: برای اینکه دولت تصور نکند که شهرداران را آنها انتخاب می‌کنند، بنابراین شهرداران فاقد پست مدیریتی هستند، مانند نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و روستا. بنابراین شهردار هیچ‌گونه رابطه استخدامی با دولت ندارد و بنده نیز در این خصوص ایستادگی و مقاومت کردم برای حفظ جایگاه شوراها.

    شهردار سابق تهران با تأکید بر اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان نباید شامل شهرداران می‌شد، گفت: با کمال تأسف، آنهایی که داشتند قانون صد ساله شهر را می‌گرفتند، مدعی بودند که قانون را رعایت می‌کنند، ولی در اصل اینطور نبود، بلکه قانون را اجرایی نکردند.

    وی افزود: این قانون شامل شهرداران نمی‌شود، ولی متأسفانه در صدا و سیما و مجلس تنها به موضوع بازنشستگی شهرداری تهران اشاره می‌کردند.

    شهردار سابق تهران افزود: 142 نفر از نمایندگان استفساریه‌ای درباره استثنا شدن شهردار تهران در قانون منع به کارگیری بازنشستگان را امضا کردند که پس از آن تحت فشارهای سنگین قرار گرفتند و درنهایت فوریت آن رأی نیاورد.

    وی ادامه داد: با این قانون و اقدام، تأسف خودم را اعلام می‌کنم که این نهاد اجتماعی نوپا در ین دوره به جای تقویت، تضعیف شده است و باید تلاش کنیم که این قانون به صورت واقعی بازگردد.

    شهردار سابق تهران افزود: همه حقوقدانان نوشتند که این قانون مشمول شهرداران نمی‌شود و بنده در راستای تقویت نهاد شوراها وظیفه شخصی خود می‌دانم که این موضوع را پیگیری کنم.

    وی اظهار داشت: در ماده 71 قانون شهرداری‌ها، شهردار موظف شده است هر شش ماه یکبار صورتحساب درآمد و هزینه را آگهی عمومی کند و اکنون بیش از صد سال از این قانون می‌گذرد، ولی فکر می‌کنم بنده اولین بار در شش ماهه اول این اقدام را انجام دادم.

    افشانی گفت: تلاش کردیم صدور پروانه ساخت و ساز به نحوی باشد تا کسی به شهرداری مراجعه نکند و این اقدام باعث کاهش فساد در شهر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار