مدیران خودروعصر اعتبار

۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای مسکونی سیل زده استان ایلام پرداخت شد

عصر ساختمان:مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت: تاکنون ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات جبرانی به ۱۷ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل آبان سال گذشته در این استان در بخش تعمیرات و معیشتی (خرید لوازم زندگی و تجاری) پرداخت شد.

۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای مسکونی سیل زده استان ایلام پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، فاخر محمدیان،اظهار کرد: پرداخت تسهیلات جبرانی به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده (تعمیری و معیشتی) از طریق بانک های ملی، صادرات، ملت، سپه و تجارت انجام شده ولی از سهمیه در نظر گرفته شده برای بانک رفاه 50 درصد و بانک مسکن 100 درصد هنوز ابلاغ نشده است.
    وی با اشاره به میزان سقف تسهیلات پرداختی برای واحدهای سیل زده افزود: در مجموع یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای این واحدها با بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری اختصاص یافته است.
    محمدیان تاکید کرد: از این میزان، پرداخت 772 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات تعمیر واحد مسکونی در قالب 12 هزار و 880 فقره، 180 میلیارد ریال برای احداث 600 واحد شهری (هر واحد 300 میلیون ریال)، 60 میلیارد ریال برای احداث 300 واحد روستایی (هر واحد 200 میلیون ریال) و 480 میلیارد ریال نیز برای خرید لوزام خانگی و تجاری به 12 هزار واحد مصوب شده است.
    مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام یادآور شد: سقف اعتبار واحدهای تعمیری 40، 60 و 80 میلیون ریال و واحدهای احداثی در سطح روستاها 200 میلیون و شهری 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
    وی با اشاره به وضعیت پرداخت خسارت واحدهای احداثی گفت: با توجه به اینکه اکثر این واحدها فاقد سند مالکیت هستند لذا برای دریافت پروانه مسکن دچار مشکل شده اند البته پرونده این واحدها آماده معرفی به بانک است و هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شده و تلاش می شود مشکلات مربوط به این واحدها در شورای هماهنگی بحران استان مطرح و در خصوص آنها تعیین تکلیف شود.
    محمدیان همچنین در خصوص میزان خسارت های ناشی از سیل اواخر هفته گذشته در برخی نقاط این استان از جمله شهرستان مرزی دهلران افزود: هنوز برآورد دقیقی از میزان این خسارت ها انجام نشده است.
    به گزارش ایرنا، بارندگی شدید و بی سابقه روزهای ششم و هفتم آبان پارسال باعث وقوع سیل شد و به 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و مکان های عمومی، یک هزار دستگاه خودرو و تاسیسات زیربنایی و زیرساخت های شهری، راه ها و ابنیه شهرهای مختلف استان ایلام خسارت وارد کرد که براساس اعلام مسئولان این حادثه بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار