مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تهران شهری برای همه؛ همان نگاه انسانی به حقوق شهروندی است

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بابیان اینکه تهران شهری برای همه، همان نگاه انسانی به شهر است، گفت: حق‌و حقوق شهروندان معماری و شهرسازی در "تهران شهری برای همه" باید چنان انسان‌محور باشد که نه برج و ساختمانی با پول ارتفاعی ناعادلانه گیرد و نه بنایی ساخته شود که معماری آن بویی از آداب و فرهنگ این سرزمین نبرده باشد و سبب شود تا روح آدمی را آزرده کند.

تهران شهری برای همه؛ همان نگاه انسانی به حقوق شهروندی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صما، حامد مظاهریان بابیان مطلب فوق گفت: باوجود تمام پتانسیل‌های مثبت نهفته و آشکار، متأسفانه این شهر در سال‌های اخیر با مشکلات گوناگونی چون آلودگی آب‌وخاک و ترافیک و... دست‌وپنجه نرم می‌کند.

    وی در خصوص سابقه اقتصادی تهران گفت: تهران شهری است که بر اساس آمار سال 1395، سهم آن در کل تولید ناخالص داخلی ایران 21 درصد است این کلان‌شهر با اختصاص نیمی از بخش صنعت کشور به خود، نقش مهمی در اقتصاد کشور و کانون اقتصادی ایران دارد. تهران اکنون با جمعیت 8 میلیون و 693 هزار و 706 نفر پرجمعیت‌ترین شهر پرجمعیت‌ترین شهر باختر آسیا و همچنین سومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه محسوب می‌شود.

    مظاهریان ادامه داد: این شهر مهم‌ترین قطب گردشگری کشور و منطقه بود به‌طوری‌که بر اساس آمار شهر تهران با جذب 1/ 64 میلیون گردشگر در سال 2016 میلادی، یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه درزمینه گردشگری بوده‌ است.

    نقش مدیران گذشته در دوقطبی شدن پایتخت

    وی با ابراز تأسف از وضعیت کنونی تهران گفت: تهرانی که آقا محمد قاجار به‌عنوان پایتخت خود برگزید با تهران امروز بسیار فاصله دارد. باوجود تمام پتانسیل‌های مثبت نهفته و آشکار، متأسفانه این شهر در سال‌های اخیر با مشکلات گوناگونی چون آلودگی آب‌وخاک و ترافیک و... دست‌وپنجه نرم می‌کند. از سوی دیگر سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا تمام شهروندان از خدمات و پتانسیل‌های مثبت این شهر مانند آموزش و تفریح و حتی درآمد به یک‌میزان بهره‌مند می‌شوند؟

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه بابیان اینکه اصطلاح بالا شهر و پایین‌شهر تهران به کدام بخش این شهر گفته می‌شود و آیا این نشانی از دوقطبی شدن شهر تهران است؟ گفت: به‌طور حتم آنچه در مدیریت شهری اهمیت دارد تلاش برای عدالت فضایی و رسیدن به شهری سالم با توجه و رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی است.

    وی با ابراز نگرانی از دوقطبی شدن تهران گفت: تهران باید با مدیریت صحیح، بار دیگر به همان تهرانی که یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه بود برگردد در این میان سؤال اینجاست که در دوقطبی شدن شهر تهران تا چه اندازه تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری آن درگذشته نقش داشته‌اند؟ و باید این موضوع به‌صورت مشخص بررسی و تحلیل‌ شود تا بار دیگر همان اقدامات در این شهر تکرار نشود.

    مظاهریان گفت: ما باید به دنبال تهرانی باشیم که هوا و آب آن آلوده نباشد در حال حاضر آلودگی باعث شده هیچ‌کس سفیدی نشسته بر قله دماوند را نمی‌بیند.

    هیچ برجی در تهران نباید با پول ارتفاع بگیرد

    وی گفت: ما باید به دنبال شهری باشیم که حقوق دست‌فروشان کنار خیابان‌های آن محترم شمرده شود و در آن کودکی نباشد که به‌جای حضور در کلاس و درس و مدرسه مشغول سرک کشیدن به سطل‌های زباله باشد تا روزی خود را درآورد.

    مظاهریان گفت: تهران شهری برای همه، نگاهی انسانی خواهد داشت به حق‌وحقوق شهروندان آن. معماری و شهرسازی در تهران شهری برای همه باید چنان انسان‌محور که نه برج و ساختمانی با پول، ارتفاعی ناعادلانه گیرد و نه بنایی ساخته شود که معماری آن بویی از آداب و فرهنگ این سرزمین نبرده باشد و سبب شود تا روح آدمی را آزرده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو