مدیران خودروعصر اعتبار

از موزه بزرگ کردستان تا نماد روستایی کاتالونی

پروژه‌های این روزهای معماران مشهور جهان

عصر ساختمان: معماران مشهور جهان این روزها چه طرح‌هایی را به پایان برده‌اند و یا به چه پروژه‌هایی می‌اندیشند؟

از موزه بزرگ کردستان تا نماد روستایی کاتالونی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰
  • از موزه بزرگ کردستان تا نماد روستایی کاتالونی
  • از موزه بزرگ کردستان تا نماد روستایی کاتالونی
  • از موزه بزرگ کردستان تا نماد روستایی کاتالونی
  • از موزه بزرگ کردستان تا نماد روستایی کاتالونی
  • از موزه بزرگ کردستان تا نماد روستایی کاتالونی

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از هنر آنلاین، علاقه‌مندان به معماری و دنیای معماران، همچون دوستداران دیگر رشته‌های هنری تمایل دارند تا از تازه‌ترین فعالیت‌ها و دست‌آوردهای هنرمندان شاخص این عرصه باخبر شوند و در جریان شکل‌گیری آثار قرار بگیرند. پروژه‌های معماری طراحان بزرگ معاصر هم به همین ترتیب همواره مورد کنجکاوی مخاطبین حرفه‌ای این آثار بوده؛ به همین دلیل در سلسله گزارش‌هایی به معرفی تازه‌ترین پروژه‌های معماران شاخص معاصر می‌پردازیم.

دنیل لیبسکیند، از طرح موزه‌ی کردستان اربیل پرده برداری کرد، در طراحی این مجموعه هدف گروه معماری لیبسکیند ایجاد اولین و بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و تاریخی منطقه‌ی کردستان  بوده است. این موزه‌ی 14000 متر مربعی فضا ای برای نمایشگاه‌های دائمی و موقتی، آمفی تئاتر، مرکز آموزش‌های چند رسانه ای، مجموعه‌ی وسیع از دارایی‌های تاریخی به جای مانده از فرهنگ و تمدن کردستان و مرکز ارتباطات را در خود جای می‌دهد. پیکره‌ی  کلی سازه از چهار حجم هندسی تشکیل شده که نماد فرهنگ چهار کشور: ایران، عراق، سوریه و ترکیه می‌باشد، همچنین حجم بزرگ کدر تیره رنگ را نمادی از نسل کشی دانسته‌اند و شبکه‌های به کار رفته در نمای موزه و انعکاس سایه‌ی آن‌ها به شکل گیاهان زنده بر روی زمین نمادی از آزادگی معرفی شده است.

معمار مشهور پرتغالی، آلوارو سیزا، ساخت یک سالن عمومی در لینارز دل والز، یک روستای کاتالان در 40 کیلومتری بارسلونا را به اتمام رسانده است. این طرح که با همکاری شرکت محلی معماران ارستا طراحی شده، بخشی از یک سرمایه گذاری عمومی در امکانات فرهنگی منطقه است.

این ساختمان آجری قرمز رنگ دارای دو حجم اولیه ست: یک حجم برای سالن اصلی با ظرفیت 300 نفر و حجم دیگری که دفاتر اداری و فنی به همراه فضای رختکن و تمرین را در خود جای داده است. با توجه به ردپای غیرمتعارف و طراحی داخلی، طرح بسته به مکانی که بیننده آن را مشاهده می‌کند تأثیر متفاوتی نیز خواهد داشت. در همین حال، روزنه‌های محدود، شخصیت باابهت و دفاعی ساختمان را تضمین می‌کنند.

گروه معماری بیارکه اینگلس، طراحی خود برای مرکز پلیس نیویورک در محله ملروز در برانکس را در مرحله اجرا دارد. این چهلمین ایستگاه پلیس نیویورک، ان وای پی دی، است که برای خدمت رسانی به نیازهای مختلف این ارگان ساخته می‌شود. ساختار این طرح همچون پشته ای آجرهای بزرگ است که بر اساس مراکز اولیه انباشته‌ی پلیس اولیه این شهر طراحی شده است.

هر حجم این طرح شامل کاربری و عنصر خاصی از برنامه‌های داخلی و دارای بام سبز است. این ساختمان شامل امکانات رفاهی کاملی برای تشویق گفت و گو و تعامل با جامعه است؛ در حالی که فضاهای اختصاصی مورد نیاز برای افسران پلیس را نیز فراهم می‌سازد.

و بالاخره "کنگو کوما" معمار شناخته شده ژاپنی  طراحی یک مرکز اجتماعی و خلاقیت جدید در شهر سیدنی را به پایان رسانده است. این پروژه اولین اثر این معمار در استرالیا خواهد بود. این طرح با نام "دارلینگ اکسچنج" با ارتفاع 30 متر و نمایی چوبی با شش طبقه طراحی شده است.  پروژه فضایی برای یک هایپرمارکت، مرکز مراقبت از کودکان، فضاهای ساخت و برنامه‌های جانبی در سطح همکف و یک بار و رستوران در بام را ارائه می‌نماید.

کنگو کوما گفته است: "هدف ما برای رسیدن به معماری، ایجاد فضایی باز و ملموس برای جامعه بوده است و این هدف در هندسه به صورت فرمی دایره ای نمایان شده که ساختمان را از جهات متعدد قابل دسترسی و قابل تشخیص می‌کند."

این پروژه به طور مستقیم با 2700 مترمربع فضای عمومی میدان دارلینگ مرتبط خواهد بود که توسط استودیو استرالیایی اسپکت طراحی شده است که یک الحاقیه به آن محسوب می‌شود. این دو پروژه بخشی از یک طرح 3.4 میلیارد دلاری با هدف تبدیل این منطقه به یک بخش اجتماعی پر جنب و جوش است.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار