مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه آهن آلات ساختمانی مشهد مطرح کرد :

اجرای سلیقه‌ای قانون مالیات بر ارزش افزوده مهمترین معضل صنف آهن فروشان

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه آهن آلات ساختمانی مشهد گفت: در حال حاضر اجرای سلیقه‌ای قانون مالیات بر ارزش افزوده بزرگترین معضل صنف آهن فروشان است.

اجرای سلیقه‌ای قانون مالیات بر ارزش افزوده مهمترین معضل صنف آهن فروشان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، محمدرضا عطایی صانعی، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 600 نفر در صنف آهن آلات ساختمانی مشهد فعالیت دارند که اکثریت این افراد دارای پروانه رسمی بوده و مابقی در دست اقدام است.

    وی افزود: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 89 تاکنون و با ابلاغ نخستین برگه‌های مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال 93 به دلیل مبالغ نجومی، حدود 250 نفر از اعضا جواز کسب خود را در اتحادیه آهن فروشان باطل کرده‌اند.

    عطایی با بیان اینکه این طرح به‌صورت آزمایشی در چند سال اخیر به اجرا درآمد که مشکلات بسیاری را برای اعضای اتحادیه آهن‌فروشان مشهد به همراه داشته تصریح کرد: به‌دلیل خلاء قانونی تعدادی از همکاران ما برای فرار از پرداخت مالیات متعلقه، به اتحادیه‌های همگن که هنوز فراخوان این طرح به آن‌ها ابلاغ نشده پیوسته‌اند، به طوری که 150 نفر از آهن فروشان جواز کسب خود را باطل کرده و به اتحادیه جوشکاران و اتحادیه‌های همگن ملحق شده‌اند.

    رئیس اتحادیه آهن آلات ساختمانی مشهد با اشاره به اینکه مرداد ماه سال گذشته در جریان نشستی مشترک با معاونت مالیات بر ارزش افزوده استان و اتاق اصناف مشهد و اتحادیه تصمیمات خوبی برای جبران ضرر پیش آمده در نظر گرفته شده گفت: طبق تفاهم انجام شده مسئولان ذی‌ربط متعهد شدند ضمن تعدیل و تخفیف تا 70 درصد مالیات متعلقه و فقط 30 درصد مالیات توسط آهن فروشان پرداخت شود و همچنین 100 درصد جرایم بخشیده می‌شود.

    وی درباره پیش بینی وضعیت بازار آهن آلات ساختمانی در سال 95 اظهار داشت: رکود 2 ساله صنعت ساخت و ساز و نرخ صعودی 40 تا 50 درصدی قیمت اقلامی نظیر پروفیل، میلگرد و غیره از بهمن ماه سال گذشته مشکلاتی است که نیاز به ساماندهی دارد.

    رئیس اتحادیه آهن آلات ساختمانی مشهد با تاکید بر اینکه اجرای سلیقه‌ای قانون مالیات بر ارزش افزوده بزرگترین معضل صنف آهن فروشان است گفت: افزایش بی ضابطه مالیات بر عملکرد و به دنبال آن مالیات بر ارزش افزوده در این رکود حاکم مشکلات بسیاری را برای اصنافی که مشمول این قانون شده‌اند ایجاد کرده که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو