مدیران خودروعصر اعتبار

اماکن مسکونی ۸۳ درصد روستاهای سروآباد صاحب سند شدند

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سروآباد گفت: ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۸۳ درصد این اماکن صاحب سند مالکیت شده اند.

اماکن مسکونی ۸۳ درصد روستاهای سروآباد صاحب سند شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد راست کردار اظهار داشت: در سروآباد 65 روستای بالای 20 خانوار جمعیت داریم که با همکاری ثبت اسناد و املاک شهرستان مریوان تاکنون طرح سند دار کردن اماکن خصوصی و دولتی در 83 درصد این روستاها اجرایی شده است.
    وی افزود: تعداد هشت هزار و 400 سند مالکیت برای اماکن خصوصی و دولتی در روستاهای سروآباد صادر شده و صدور سند برای مابقی اماکن روستایی در این شهرستان همچنان ادامه دارد.
    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سروآباد اضافه کرد: در این شهرستان 2 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز وجود دارد که برای بیش از 88 درصد از اماکن خصوصی و دولتی این 2 شهر نیز سند مالکیت صادر شده است.
    وی یادآور شد: در 2 شهر سروآباد و هورامان در مجموع یک هزار و 224 ملک خصوصی و دولتی وجود دارد که در شهر سروآباد 540 سند مالکیت و در شهر هورامان 420 سند مالکیت برای این املاک صادر شد.
    راست کردار تاکید کرد: در راستای کاهش هزینه های تردد روستاییان به مرکز شهرستان برای صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، متقاضیان می توانند مدارک خود را تحویل دهیاری روستای دهند تا امور مربوطه از این طریق انجام شود.
    وی گفت: هزینه صدور هر سند روستایی کمتر از 2 میلیون ریال است و روستاییان می توانند با استفاده از مزایای این طرح برای سند دار کردن واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.
    طرح سنددار کردن اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در شهرستان سروآباد از سال 1384 با همکاری مشترک بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک مریوان آغاز شده است.
    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس قانون به صورت مشترک موظف هستند برای همه روستاها، مراکز دهستان ها و بخش های روستایی سند مالکیت صادر کنند.
    سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان با این سند می توانند تسهیلات دریافت کرده و اختلافات ملکی نیز با این امر رفع می شود.
    شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار