مدیران خودروعصر اعتبار

افشانی:

در طول مسئولیتم ۲۷ نفر را در شهرداری منصوب کردم

عصر ساختمان- شهردار سابق تهران گفت: هفته گذشته در منطقه ۲ از طرح دوچرخه‌های اشتراکی رونمایی شد.

در طول مسئولیتم ۲۷ نفر را در شهرداری منصوب کردم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی افشانی شهردار سابق تهران صبح امروز با حضور در جلسه شورای شهر تهران گزیده‌ای از عملکرد 6 ماهه خود در شهرداری تهران را به اعضای شورای شهر ارائه داد.

    شهردار سابق تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا گفت: در هفته گذشته در منطقه 2 شهرداری از دوچرخه‌های اشتراکی رونمایی کردیم تا شهروندان از آنها استفاده کنند.

    افشانی با بیان اینکه در خصوص مترو 6 کیلومتر از خط 7 افتتاح شد، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال بعد 51 کیلومتر خط مترو و 21 ایستگاه آن بهره‌برداری خواهد شد.

    وی با اشاره به خرید خودروهای آتش نشانی برای شهرداری گفت: با خرید این ناوگان اگر ساختمانی که پیش از 20 طبقه داشته باشد دچار سانحه شود می‌توان آن را مدیریت بحران کرد.

    شهردار سابق تهران تصریح کرد: از وزیر کشور که تنها با فاصله چند ساعت حکم من را صادر کرد تشکر می‌کنم و همچنین از رئیس جمهور و رهبر انقلاب هم تشکر ویژه می‌کنم چنانچه پس از اولین روز از صدور حکم من به محضر رهبر انقلاب رفتم و ایشان مسائل مختلفی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی مطرح کردند.

    وی با بیان اینکه در طول مسئولیت خود تلاش کردم تا کاری را جز برای رضای خدا و مردم انجام ندهم، گفت: امروز توفیق پیدا کردم که مسئولیت خود را واگذار کنم.

    افشانی با اشاره به اینکه از همان روز اول هجمه‌هایی بر علیه من بود، گفت: یک روز می‌گفتند افشانی در حال ساخت و پاخت‌ با سپاه است تا مشکلش‌ با بیت‌ رهبری را حل کند اما من می‌گویم اگر مشکل داشتم همان روز اول که حکم گرفتم به بیت نمی‌رفتم.

    وی افزود: روز دیگر گفتند که افشانی برای 1400 با لاریجانی ساخته است اما خوشبختانه قانون بازنشستگی‌ نشان داد که چه کسانی برای 1400 ساخته‌اند.

    شهردار سابق تهران با تأکید بر اینکه انسان هم باید شاکر آن چیزی باشد که دارد و هم شاکر آن چیزی باشد که ندارد، گفت: گاهی اوقات تقدیر این است که انسان مسئولیتی‌ داشته باشد و گاهی هم تقدیر بر نداشتن آن مسئولیت است.

    وی با تشکر از اعضای شورای شهر تهران ادامه داد: تا امروز توانستیم با همدلی‌ یکدیگر گام‌های مؤثری در شهر تهران برداریم.

    افشانی تصریح کرد: آنچه که امروز اعلام می‌کنم کار بنده نیست بلکه کار مجموعه همکارانم در شهرداری تهران است.

    شهردار سابق تهران گفت: برای موفقیت در شهر و ارائه خدمات مطلوب شهر نیازمند آرامش است.

    افشانی با بیان اینکه گام دوم ما سالم‌سازی در سیستم بود، اظهار کرد: لذا بحث شفافیت را به عنوان مهم‌ترین اولویت دنبال کردیم و تمام قراردادهای‌ بالای 250 میلیون تومان را روی سایت قرار دادیم.

    وی با بیان اینکه تصویب لایحه درآمد پایدار گام مهمی برای افزایش درآمدهای‌ پایدار شهرداری است، گفت: اقدام دیگر ما پیگیری طلب‌ها از نهادهایی بود که با آنها ارتباط داشتیم و در رأس‌ آنها سپاه بود.

    شهردار سابق تهران با تأکید بر اینکه بدون کار تبلیغاتی از همان هفته اول کار خود را با جدیّت دنبال کردم، اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته پیش با فرمانده سپاه داشتم همه طلب‌ها را به صورت مکتوب ارائه دادم.

    افشانی خاطرنشان کرد: بیش از 20 جلسه گذاشته شد تا رقم مطالبات مشخص شود و شاید اگر حوادث یک ماه اخیر نبود صورت جلسه نهایی امضاء شده بود و الان میزان طلب‌های شهرداری مشخص بود.

    وی با بیان اینکه در 6 ماه گذشته طلب 4 هزار و 500 نفر پیمانکاری‌ که زیر 100 میلیون تومان طلب داشتند تسویه‌ شد، گفت: از سویی دیگر دولت 149 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری را واریز کرده است.

    شهردار سابق تهران با اشاره به اینکه طی هفته‌های اخیر کارخانه‌ای با ظرفیت 3 هزار و 500 تن افتتاح شد که نخاله‌های ساختمانی را به مصالح تبدیل می‌کند اظهار کرد: این اقدام کاری در راستای حفظ محیط زیست بود.

    افشانی با بیان اینکه 13 میدان میوه و تره‌بار افتتاح شد، ادامه داد: در حوزه عمرانی تونل و زیرگذر آرش، تقاطع غیرهمسطح‌ امام علی و دور برگردان امام رضا و یادگار را بهره‌برداری کردیم و چندین کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی هم ساخته شد.

    وی با بیان اینکه در این دوره تغییر کاربری‌ باغات را ممنوع کردیم، گفت: 4 باغ را خریداری کردیم و تبدیل به پارک محلات کردیم.

    شهردار سابق تهران در ادامه به انتصابات قوم و خویشی هم واکنش نشان داد و گفت: من در طول مسئولیت خود در شهرداری 27 نفر را منصوب کردم که از میان آنها فقط 6 نفر مورد نظر تبلیغات سوء بودند.

    افشانی با تأکید بر اینکه قرار بود من تا 15 آذر شهردار باشم و این موضوع را رئیس شورا و رئیس سازمان بازرسی هم اعلام کرده بودند، گفت: از آنجایی که قرار بود جوانان جایگزین شوند من در تمام انتصابات و کمی اختلاف جوانان را منصوب کردم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو