مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد :

مسکن‌های مهر بدون متقاضی به مددجویان واگذار می شود

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان واگذار می شود، از سه برابر شدن بودجه مسکن این نهاد خبر داد.

مسکن‌های مهر بدون متقاضی به مددجویان واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم بازیان در نشستی با حضور خبرنگاران گفت : بودجه کمیته امداد در سال 94 از 283 میلیارد تومان در بخش اعتبارات مسکن به بیش از 919 میلیارد تومان در سال 97 رسیده است و امسال بر اساس بند 10 برنامه بودجه، وزارت راه، مسکن و شهرسازی مکلف شده است تا مسکن‌های مهر بدون متقاضی را در اختیار مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دهد.
    وی افزود: این برنامه از تیرماه ابلاغ شده و با وجود برنامه واگذاری حدود 50 هزار واحد مسکن مهر به مددجویان حدود سه هزار مسکن در حال طی کردن مراحل تکمیلی است اما عمده مسکن‌های مهر فاقد متقاضی زیر 30 درصد پیشرفت دارد.
    مدیرکل دفتر تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد افزود: ضرورت امروز کشور هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای زیرنظر رهبری برای کمک به محرومان است.
    بازیان گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سپاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام منعقد شده که در قالب آن 10 هزار مسکن روستایی در 14 استان محروم به ساکنان این مناطق واگذار می شود و تاکنون حدود 20 درصد از کار پیش رفته است و
    امیدواریم تا یک سال آینده این تفاهم‌نامه نیز به سرانجام برسد. بر اساس این تفاهم‌نامه این مسکن‌ها به خانوارهای بیش از سه نفر، در روستاها و حتی مناطق صعب‌العبور تحویل داده می‌شود.
    بازیان گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی کمیته امداد این دستگاه‌ها موظف شده اند خدمات رسانی به مددجویان را از کمک‌های بلاعوض به کمک‌های قابل برگشت تغییر دهند ، به همین دلیل با هدف تشویق مددجویان به تکمیل واحدهای درحال ساخت نیز وام قرض‌الحسنه 15 میلیونی برای آنان پیش‌بینی شده و که در مجموع 2 هزار میلیارد تومان از محل صندوق برنامه‌ریزی برای این منظور در نظر گرفته شده است.
    مدیرکل دفتر تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه از مجموع هزار میلیارد تومان بودجه مسکن کمیته امداد نزدیک به 44 درصد آن به لحاظ اعتباری تحقق یافته است، گفت: به لحاظ کمی نیز 61 درصد یا معادل 36 هزار مسکن به مددجویان تحویل داده شده است.
    بازیان درباره تامین مسکن زلزله‌زدگان کرمانشاه هم گفت: در مجموع حدود 10 هزار واحد مددجویان کمیته امداد شناسایی شدند که تاکنون حدود 6 هزار واحد آنها شامل احداث مسکن در مناطق شهری و روستایی یا تعمیرات تحویل شده‌ است.
    وی با بیان اینکه واحدهای تعمیری کمیته امداد تقریبا رو به پایان است و موارد باقیمانده نیز در مناطق روستایی تا 15 اسفندماه واگذار می‌شود، گفت: واحدهای شهری احداثی نیز تا پایان خردادماه به مددجویان تحویل داده می شود و از محل کمک‌های مردمی به ازای هر واحد روستایی 12 میلیون و هر واحد شهری 15 میلیون برای این خانه‌ها اختصاص داده شده است.
    مدیر کل دفتر تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد در ادامه تاکید کرد: به طور متوسط حدود 30 درصد صدقات مشارکت‌های مردمی، خیرات و ذکات در بخش تامین مسکن مددجویان به کار می‌رود.
    وی افزود: بیش از 85 درصد ثروت ایرانیان در بخش ملک و ساختمان تعریف شده و دلیل کمک به تامین مسکن مددجویان، توانمندی بالقوه و بالفعل این حوزه در کاهش هزینه‌های آنان است و توجه به مسکن مددجویان با هدف جلوگیری از مخاطرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در اولویت امدادرسانی قرار دارد.
    بازیان گفت: با دیگر اعتبارات از جمله کمک های خیران و سهم خود مددجویان، این رقم به 2 هزار میلیارد تومان در سال می رسد.
    وی گفت: امسال کمیته امداد بیش از 60 هزار خدمت را در تامین و بهسازی مسکن مددجویان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است و کمیته امداد امسال 30 هزار مسکن نو را واگذار خواهد کرد.
    مدیرکل دفتر تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: در صورتی که مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی شود، زمینه و بستر مناسب برای اسکان روستائیان فراهم می‌شود و آنان می‌توانند بسترهای اشتغال خانگی را فراهم کنند تا به سمت شهرها مهاجرت نکنند.
    بازیان با اشاره به اینکه هزینه ساخت هر مسکن روستایی یک سوم هر مسکن شهری است، افزود: در بخش مسکن شهری نیز با رویکرد چرخه اقتصادی و استفاده از سرانه‌های بلاعوض از مسکن مهر استفاده کرده‌ایم ، 50 درصد قیمت این خانه‌ها وام داده می شود و قیمت خرید آنان نیز به دلیل رایگان بودن زمین‌ مناسب‌تر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار