مدیران خودروعصر اعتبار

کمک بلاعوض و تسهیلات به سیل زدگان گیلانی پرداخت می شود

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گیلان از اختصاص کمک بلاعوض و تسهیلاتی با کارمزد اندک برای سیل زدگان استان خبر داد و گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای سیل زدگان در استان اختصاص یافت.

کمک بلاعوض و تسهیلات به سیل زدگان گیلانی پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، امیررضا رحمتیان با بیان اینکه این اعتبار برای سیل زدگانی که طی سالجاری دچار خسارت شده اند، در نظر گرفته شده، افزود: بنیاد مسکن براساس مصوبه هیات وزیران به سیل زدگان سیلاب های اخیر در استان برای تعمیرات واحدهای مسکونی شهری و روستایی، دو میلیون تومان کمک بلاعوض و 12 میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار یا پنج درصد پرداخت می کند.
    وی اظهار کرد: این سیل زدگان می توانند دو میلیون تومان کمک بلاعوض نیز برای خرید اثاثیه منزل دریافت کنند.
    وی ادامه داد: به سیل زدگانی که خانه آنان قابل سکونت نیست، برای خرید زمین در مناطق روستایی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای احداث واحد مسکونی 35 میلیون تومان پرداخت می شود.
    به گفته رحمتیان، به سیل زدگانی که در مناطق شهری قصد احداث واحد مسکونی را دارند نیز 11 میلیون تومان کمک بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت خواهدشد.
    وی بیشترین خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی در سیل استان را مربوط به واحدهایی عنوان کرد که در حریم رودخانه ها واقع شده اند و گفت: خانوارهای ساکن در حریم رودخانه ها می توانند علاوه بر استفاده از تسهیلات یادشده، 10 میلیون تومان دیگر نیز کمک بلاعوض بابت تامین زمین دریافت کنند.
    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گیلان خاطرنشان کرد: با دریافت این تسهیلات و احداث واحد مسکونی، متقاضیان اجازه سکونت در خانه های قبلی خود واقع در حریم رودخانه ها را نخواهند داشت.
     براساس برآوردها حدود 400 واحد مسکونی در استان در حریم رودخانه ها واقع شده اند.
    امسال و طی اواخر خردادماه، وقوع سیلاب خسارت هایی را به مناطقی از شرق گیلان بویژه رودسر و دیلمان وارد کرد. در اوایل مهرماه نیز مناطقی از شرق و غرب استان، بر اثر وقوع سیلاب دچار خسارت شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی