مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش قیمت مسکن تا پایان سال ۹۷

عصر ساختمان- رئیس کمیته معماری و شهرسازی کمیسیون عمران مجلس از کاهش قیمت مسکن تا ماه های پایانی سال جاری خبر داد.

کاهش قیمت مسکن تا پایان سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، فرج الله رجبی در تشریح وضعیت بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن درگیر رکود تورمی است و آمارها نمایانگر کاهش معاملات حوزه املاک است.

    کاهش محسوس قیمت مصالح ساختمانی با روند نزولی نرخ ارز

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از کاهش قیمت مسکن تا پایان سال 97 خبر داد و گفت: این کاهش قیمت به دو دلیل کاهش و پایان آمدن نرخ ارز و اثرات روانی این مسئله صورت می گیرد، از طرف دیگر با کاهش نرخ ارز عملا قیمت مصالح ساختمانی نیز کاهش محسوسی خواهد داشت.

    قیمت فولاد و آهن آلات ساختمانی کاهش می یابد

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بخش فولاد و آهن آلات سهم به سزایی در بازار ساخت و ساز مسکن دارد که با کاهش قیمت ارز، قیمت این محصولات نیز افت می کند و این در پایین آمدن قیمت تمام شده ساخت مسکن تأثیرگذار است.

    تأثیر افکار عمومی و موج روانی بر کاهش قیمت مسکن

    وی ادامه داد: بازار مسکن نسبت به بازار های دیگر در حوزه اقتصاد مقاومت تر است، این مسئله به معنای آن است که از تلاطمات اقتصادی بسیار دیرتر تأثیر می پذیرد، از این رو کاهش نرخ ارز در شرایط کنونی طبعا نباید در ماه های آینده خود را نشان دهد، اما در این رابطه نقش فضای روانی جامعه و اثرات آن بر بازار مسکن قابل توجه است، از این رو یکی از عوامل مهم کاهش قیمت مسکن در ماه های پایانی سال جاری، موج روانی کاهش قیمت خواهد بود.

    رجبی گفت: البته نمی توان میزان کاهش قیمت مسکن در ماه های آتی را اعلام کرد، زیرا این مسئله نیازمند مجموعه اقدامات کارشناسی است، اما با روند فعلی، قیمت مسکن کاهش خواهد داشت.

    افزایش عرضه مسکن موجب کاهش قیمت بازار ملک در کشور می شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از طرف دیگر به نظر من مسئولان حوزه مسکن برای تداوم کاهش قیمت ملک باید در راستای تولید و عرضه مسکن حرکت کنند، بنابراین افزایش عرضه مسکن موجب کاهش قیمت در بازار می شود.

    وی گفت: یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت مسکن می تواند مسئله رکود تورمی بازار ملک باشد، البته امیدوارم وضعیت رکودی مسکن تداوم نداشته باشد و قیمت ملک به واسطه رونق بازار مسکن و نه به خاطر رکود تورمی کاهش داشته باشد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته باید در شرایط کنونی میان متقاضیان مسکن و املاکی که قبلا تولید شده، اما فاقد سکنه هستند، ارتباط برقرار شود و در این عرصه نقش بخش خصوصی بسیار پررنگ است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار