مدیران خودروعصر اعتبار

معاون معماری و شهرسازی مطرح کرد

اصلاح مقررات ۶۰-۴۰در طرح‌های توسعه و عمران شهری

عصر ساختمان- ایزدی، از اصلاح محتوای ضوابط و مقررات ساختمانی طرح‌های توسعه و عمران شهری خبر داد و گفت: هدف ما این است که ضوابطی را با همکاری تهیه‌کنندگان طرح‌های توسعه شهری تدوین کنیم که به بهبود کیفیت در ساخت و ساز منجر شود.

اصلاح مقررات ۶۰-۴۰در طرح‌های توسعه و عمران شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی در نهمین جلسه کمیته اعتلای معماری در حضور اعضای این کمیته اعلام کرد: تغییر در ضابطه 60-40 تغییری است که در سطح تهیه کنندگان طرح های شهری انجام می شود. بنابراین تغییری است که باید تمامی جوانب آن سنجیده شود، زیرا تاثیرات فراوانی را در آینده ضوابط ساختمانی ایجاد خواهد کرد.

    ایزدی ادامه داد: به همین دلیل هدف ما از برگزاری این نشست‌ها این است که ضوابطی را با همکاری تهیه‌کنندگان طرح‌های توسعه شهری تدوین کنیم که نهایتا به بهبود کیفیت در ساخت و ساز منجر شود.

    وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا محتوای ضوابط و مقررات ساختمانی طرح‌های توسعه و عمران شهری در ارتباط با توده‌گذاری ساختمانی در قطعات تفکیکی مسکونی شهرها را اصلاح کنیم و به همین دلیل نیز این مهم دستورکار چندین نشست شورای اعتلای معماری قرار گرفت.

    معاون معماری و شهرسازی همچنین در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: هدف نهایی از این جلسات دسترسی به مصوبه ای است که تلاش دارد تا روند کنونی شهرسازی و معماری ایران در شکل دهی یکسان و یکنواخت توده های ساختمان در قطعات تفکیکی مسکونی شهرها را اصلاح کند و در عین حال در تلاش است تا راهی برای احیای کیفیت از دست رفته حیاط در مسکن شهری ایرانی و کیفیت فضای شهری معابر اصلی و فرعی در شهر معاصر بگشاید.

    بنا بر این گزارش، نهمین جلسه شورای اعتلای معماری با دو دستور به ریاست محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی و با حضور تعدادی از صاحبنظران عرصه معماری و شهرسازی همچون ایرج کلانتری، مهندس هاشمی، حامد مظاهریان، برگزار شد.

    دستور نخست آن ادامه بررسی پیشنهادات اصلاحی در رابطه با بارگذاری در قطعات ملکی مشهور به ضابطه شصت – چهل (تهیه شده توسط جامعه مهندسان مشاور ایران با همکاری انجمن طراحان شهری ایران) بود و در دستور دوم، پیشنهاد اصلاح محتوای ضوابط و مقررات ساختمانی طرح های توسعه و عمران شهری در ارتباط با توده گذاری ساختمان در قطعات تفکیکی مسکونی شهرها توسط دکتر عمرانی پور ارایه شد و به نقد اعضا گذاشته شد.

    گفتنی است، چندین طرح پژوهشی توسط دفتر معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش در سال های گذشته در مورد آسیب شناسی ضابطه 60-40 وجود داشت و راهکارهای پیشنهادی آن نیز بررسی شد. عمرانی پور در نهمین جلسه شورای اعتلای معماری پیشنهادی را تهیه و در جلسه فوق ارایه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو