مدیران خودروعصر اعتبار

حضور شرکت ناواکو و بانک مسکن در زیرساخت‌های کشور با ابزارهای بانکداری دیجیتالی

عصر ساختمان- حضور بانک مسکن ، به مدد رشد در بانکداری دیجیتالی توانسته است از طریق شرکت فناوری اطلاعات ناواکو با ارائه خدمات متنوع بانکداری دیجیتال نیازهای مختلف مشتریان بانکی را برطرف نماید.

حضور شرکت ناواکو و بانک مسکن در زیرساخت‌های کشور با ابزارهای بانکداری دیجیتالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از بانکداری ایرانی، بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه مسکن و شهرسازی ، به نوعی با همه اقشار جامعه در ارتباط بوده و در همه ارکان کشور، از زیر ساخت‌ها گرفته تا خانه و مسکن مردم حضور دارد،  این حضور بانک مسکن ،  به مدد رشد در بانکداری دیجیتالی صورت گرفته و بانک توانسته است از طریق شرکت فناوری اطلاعات ناواکو با ارائه خدمات متنوع بانکداری دیجیتال نیازهای مختلف مشتریان بانکی را برطرف نماید.

    یکی از این خدمات اپلیکیشن پرناست که مدیرعامل شرکت ناواکو ،  در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی این گونه در خصوص آن توضیح داد:

    امسال چهارمین سال است که غرفه ناواکو را در  نمایشگاه تراکنش داریم  و سعی شده است تا اخرین دستاوردهای مجموعه را در نمایشگاه ارائه کنیم . محصول جدید ما  اپلیکشن پرناست که با آن می توان  پرداخت اقساط بانک مسکن  فروش برچسب  ETC و شارژ ETC و دیگر اقدامات را با این  اپلیکیشن انجام داد. یکی دیگر از این محصولات کیوسکهای بانکی است که کلیه خدمات بانکی cashless  را انجام می دهد.

    علاوه بر این ، یکی دیگر از حوزه هایی که ناواکو در سالهای اخیر در آن موفق هم بوده موضوع خدمات هوشمند حمل و نقل است که درحال حاضر به صورت اخذ الکترونیک عوارض در برخی آزاد راه ها  فعال است  که می تواند در پارکینگهای شهری و فروشگاه های بزرگ و خدمات شهری شهرداری و غیره نیز مورد استفاده قرار بگیرد . همچنین در معاینه فنی خودروهای سنگین هم قابل بهره برداری است و عملیاتی شده است. هم اکنون بیش از یک میلیون از خودرو ها در سراسر کشور از این بستر دارند استفاده می کنند ، لذا امیدواریم که دیگر حوزه ها از این امکانات ما استفاده کنند و از همکاری دیگر شرکت های پرداخت هم استقبال می کنیم.

    کیوسک‌های بانک مسکن و شرکت ناواکو، چه فرقی با دیگر نمونه‌های مشابه دارد و وابستگی این سخت افزارها به خارج چقدر است که ممکن است  تحت الشعاع  تحریم‌ها قرار بگیرد؟

    نخست بگویم که طراحی این امکانات صد درصد داخلی بوده و وابستگی به خارج  نداریم . در خصوص قطعات کلیدی وابستگی اندکی وجود دارد ولی مشابه سازی داخلی برای دیگر قطعات انجام شده است . بنابراین مشکلات موجود آنگونه نیست که سیستم را مختل کرده و کار را زمین بزند؛ هر چند نوسانات ارزی به ما بیشتر از تحریم ها ضربه زده تا جایی که ما تغییرات قیمتی تا 60 درصدی داشتیم که فشارهایی را تحمیل کرده است  چرا که بهای تمام شده افزایش چشمگیری داشته است.

    تعامل بانک مسکن با شرکت شما چگونه است ؟

    شرکت ناواکو به عنوان بازوی فناوری بانک مسکن فعالیت می کند و بانک با حمایت  و هماهنگی کامل، اجازه رشد و توسعه را می دهد.

    چه وزارت خانه‌ها و سازمان‌هایی از امکانات شما بهره می‌برند؟

    وزارت راه و سازمان‌های زیر مجموعه آن در حال حاضر از امکانات ما استفاده می‌کنند و پرژوه هایی را تعریف کردیم که در سراسر کشور نهادها و سازمانها می  توانند از امکانات ما استفاده کامل را ببرند مثلا مانیتورینگ جاده های کشور ، معاینه فنی خودروهای سنگین .

    فضای آینده بانکداری دیجیتالی را  چگونه ارزیابی می کنید؟

    در سا‌ل‌های اخیر فضای بانکداری الکتروینک و در مرحله بعد بانکداری دیجیتال  رشد روز افزونی داشته و فضای کاملا متفاوتی با یک دهه پیش رقم خورده است .

    قطعا آینده با توسعه این شبکه ها روبرو خواهد شد و با توجه به رشد نقدینگی با رقمی بیش از 1600 هزار میلیارد تومان جابجایی این حجم از نقدینگی بصورت نقد و اسکناس در حد طنز خواهد بود لذا فضای بانکداری دیجیتالی روز به روز توسعه بیشتری خواهد یافت و قطعا امکانات جدیدی ارائه خواهد شد و این امکانات برای امنیت بیشتر، اعتمادسازی، سرعت بالا و امکانات بیشتر برای توسعه انواع خدمات پیشرفت خواهند کرد.

    یکی دیگر از برکت هایی که با توسعه این امکانات رخ می دهد شفاف سازی خواهد بود چرا که در بستر این امکانات هر اقدامی شفاف بوده و همه رخدادها قابل مانیتور بوده و رصد می شود و هیچ چیزی پنهان نخواهد بود که در نهایت عدالت اجتماعی و اقتصادی برقرار خواهد بود به عنوان نمونه فرار مالیاتی را  در این فضا شاهد نخواهیم بود .

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار