مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن:

خانه‌های جدید ساخته شده در کرمانشاه مقاوم‌اند؛ خیالتان راحت

عصر ساختمان- معاون امور بازسازی بنیاد مسکن گفت: در مناطق زلزله زده کرمانشاه فوندانسیون‌هایی که ریخته می‌شود به قدری مقاوم است که می‌توان روی آن چهار پنج طبقه احداث کرد.

خانه‌های جدید ساخته شده در کرمانشاه مقاوم‌اند؛ خیالتان راحت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عزیزالله مهدیان اظهار کرد: تا پیش از وقوع زلزله کرمانشاه، میانگین طبقات واحدهای مسکونی در سرپل ذهاب 1.2 بود که بعد از زمین لرزه به 3.9 رسیده است که همین عامل باعث شده تکمیل خانه ها در شهرها نسبت به روستاها دیرتر انجام شود.

    وی افزود: از سوی دیگر بعضی افراد، روند بازسازی را دیرتر آغاز کردند. همچنین دیده می شود بعضی افراد که واحدهای یک طبقه خود را به سه یا چهار طبقه تبدیل کرده اند و توان مالی هم دارند، منابع خود را وارد روند ساخت و ساز نمی‌کنند و تقاضای تسهیلات و کمک‌های دولتی دارند.

    معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی واحدهای روستایی به 92 درصد رسیده است گفت: در شهرهای استان کرمانشاه روند پیشرفت نوسازی حدود 55 درصد است و اغلب واحدها اسکلت دارند؛ بنابراین بخش مهم کار انجام شده و پیش بینی می شود که در آینده روند بازسازی در شهرها سرعت بگیرد.

    مهدیان تصریح کرد: با توجه به فرآیند طراحی نقشه، دریافت پروانه و مباحث نظام مهندسی و همچنین به دلیل آن‌که برخی افراد دیر پای کار آمدند، روند تکمیل واحدهای شهری نسبت به روستاها دیرتر انجام شد و بعضا به سال آینده می‌کشد؛ با این حال نیمه اول سال آینده همه واحدهای شهری نیز به اتمام می‌رسد.

    وی در مورد مقاوم سازی خانه‌های زلزله‌زده گفت: در بحث مقاوم‌سازی، نظارت با جدیت انجام می‌شود. در مناطق زلزله زده کرمانشاه آزمایشگاه مستقر کرده‌ایم و هیچ بتنی ریخته نمی‌شود مگر این‌که از قبل نمونه‌گیری و آزمایش شده باشد. فوندانسیون‌هایی که ریخته می‌شود به قدری مقاوم است که می‌توان روی آن چهار پنج طبقه احداث کرد. مهندسان طراح هم به خاطر نگرانی از زلزله ضریب اطمینان را بالا برده اند و 1.5 برابر مقاوم می‌سازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو