مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب نهایی CFT چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

عصر ساختمان- نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در خصوص تاثیر تصویب نهایی CFT بر بازار مسکن گفت: اگر به این کنوانسیون بپیوندیم، به صورت مستقیم موجب حرکت در چرخه تولید در بازار مصالح ساختمانی و مسکن می‌شود.

تصویب نهایی CFT چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، ابوالفضل موسوی  اظهار داشت: اگر بخواهیم با بانک‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم، باید برخی معیارها و استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم که یکی از آنها موضوعات مرتبط با FATF است. 

    موسوی با بیان اینکه صادرات و واردات متکی به برقرار بودن سیستم بانکی با بانک‌های خارجی است، گفت: تامین مواد و مصالح ساختمانی وابسته به برقراری این سیستم بانکی است و اگر این سیستم را نداشته باشیم، تاثیر منفی روی بازار می‌گذارد. 

    وی در ادامه افزود: ایران در لیست خاکستری FATF است و اگر لوایح مربوط به FATF به طور کامل تصویب شود و برای همیشه از لیست سیاه و خاکستری بیرون بیاییم، مراودات بانکی با بانک‌های خارجی و بین المللی برقرار می‌شود، صادرات و واردات مواد و مصالح ساختمانی رونق می‌گیرد و به این ترتیب چرخه تولید می‌چرخد و در نهایت منجر به تثبیت نسبی بازار مسکن می‌شود. 

    موسوی با بیان اینکه 60 درصد صنعت کاشی و سرامیک کشورمان متکی به صادرات است، عنوان کرد: از آنجا که مازاد تولید داریم، باید صادرات انجام دهیم و صادرات به این معناست که محصول ما به کشوری برود و از آنجا ارز وارد کشور شود که این انتقال پول به صورت نقدی امکان پذیر نیست و باید حتما در سیستم بانکی انجام شود. 

    نماینده مردم یزد در مجلس اضافه کرد: اگر ما FATE را نداشته باشیم و به واسطه آن سیستم بانکی قطع شود، عملا صادرات مواد و مصالح ساختمانی تحت الشعاع قرار می‌گیرد و این موضوعی است که صنعتگران بر آن تاکید دارند. 

    موسوی اظهار داشت: اگر مراودات بانکی برقرار باشد، خودبخود تولید برقرار است و اگر تولید برقرار باشد یعنی تولید تمام مصالح ساختمانی برقرار است. 

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان تاکید کرد: تصویب نهایی CFT بر کلیه آیتم‌های اقتصادی اعم از ارز، خودرو و مسکن تاثیر دارد و سیگنال‌های مثبتی را به بازار می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی