مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

بازار مسکن بعد از تحریم ها جان گرفت

عصر ساختمان- «قلی خسروی» با اشاره به تاثیر اعمال تحریم های آمریکا بر بازار مسکن ایران گفت: از ۱۳ ‌آبان تاکنون تعداد معاملات مسکن افزایش یافته و قیمت ها نیز تغییر خاصی نداشته است.

بازار مسکن بعد از تحریم ها جان گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شبستان، مصطفی قلی خسروی راجع به وضعیت بازار مسکن پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه کشورمان گفت: پس از 13 آبان رکود در بازار مسکن کاهش یافته و طبق آمار دریافتی از اول فروردین 97 تا 22 آبان نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تعداد معاملات مسکن در سراسر کشور یک درصد افزایش داشته است.

     

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ادامه داد: در این مدت نسبت به مدت مشابه سال 96، تعداد امضای مبایع نامه در کشور 19 درصد افزایش داشته و انجام معاملات مرتبط به اجاره در کشور 14 درصد کاهش یافته است.

     

    «قلی خسروی» در ادامه هرگونه اظهار نظر راجع به افزایش قیمت مسکن در این ایام را تکذیب کرد و اظهارداشت: تغییر قیمت خاصی در بازار مسکن حتی در تهران از 13 آبان و اعمال فاز جدید تحریم های آمریکا علیه کشورمان صورت نگرفته است.

     

    وی با تاکید براین نکته که همواره دوره های زمانی هیجانی مانند تحریم ها بر بازار مسکن تاثیر گذار بوده است، افزود: وقتی ما نگاهی به سال های پس از انقلاب اسلامی داشته باشیم می بینیم که در برهه های زمانی متفاوت مانند سال 68 که قیمت ها به صورت جهشی رشد یافت یا سال 86 که بانک های خصوصی تاسیس شدند و یا سال 91 که دلار سه برابر شد و در 97 که این جنجال در اقتصاد ایران ایجاد شد مردم با شتاب زیادی به سمت بازار مسکن حرکت کردند.

     

    «قلی خسروی» با یادآوری این نکته که چالش های ایجاد شده در بازار مسکن در سال جاری بر اثر شتاب زدگی بود، اظهار داشت: بعد از 13 آبان نیز بازار مسکن مقداری جان گرفته و در حال حاضر که دستگاه های نظارتی به دستگیری مفسدین فی الارض پرداخته اند اقتصاد بیش از پیش به ثبات می رسد و قطعا بازار مسکن هم به آرامش دست می یابد.

     

    وی با یادآوری این نکته که 174 شغل کلیدی در ساختمان سازی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ساختمان سازی به همین دلیل اصلی ترین بخش تولید اقتصاد ایران تلقی می شود و تاثیر بسیار زیادی از موارد یاد شده می گیرد و در حال حاضر که برای رسیدن اقتصاد به آرامش تلاش می شود قطعا بازار مسکن نیز در شرف رسیدن به ثبات و آرامش است.

     

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تصریح کرد: البته پیش بینی دقیقی هیچگاه در مورد اقتصاد نمی توان انجام داد زیرا که ثبات جدی هنوز به بازار مسکن نرسیده اما به نظر می رسد در آینده ای نزدیک هیجانات در آن کاهش یابد و فعالین این بازار نیز طبق روال گذشته اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو