مدیران خودروعصر اعتبار

دهک های پایین ، توان استفاده از تسهیلات خرید مسکن را ندارند

عصر ساختمان:دهک های پایین جامعه، توان استفاده از تسهیلات بانکی را برای خرید مسکن ندارند.

دهک های پایین ، توان استفاده از تسهیلات خرید مسکن را ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران و کشور در مورد افزایش تسهیلات بانکی برای خرید مسکن گفت : این افزایش تسهیلات باعث خروج این بخش از رکود می‌شود اما باید در مکانیسم ارائه تسهیلات تغییراتی ایجاد شود.

    حسام عقبایی افزود : با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی در کشور ما، تولید به حالت صنعتی نرسیده و توازنی بین تقاضا و عرضه نیست، ادامه داد: باید با راهکارهایی تقاضا را تحریک کرد و قدرت توان خرید مردم را بالا برد.

    وی در مصاحبه با رادیو گفتگو ، با بیان اینکه افزایش تحرک در بازار مسکن باعث افزایش تولید نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است عده‌ای معتقد باشند که ارائه تسهیلات مستقیم به مردم باعث ایجاد تورم شود و اینکه این تسهیلات را باید مستقیم به تولیدکنندگان داد.

    البته این نظریه درستی است ولی با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما این قول را به مردم می‌دهیم که ارائه این تسهیلات باعث تورم نمی‌شود و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

    این فعال در عرصه بازار مسکن با اعتقاد بر اینکه باید در مورد مدت بازپرداخت، سود و شرایط بازپرداخت وام‌های مسکن تغییراتی ایجاد شود ، ادامه داد: بخشی از جامعه از زیرساخت‌ها و پتانسیل لازم برخوردار هستند که از این نوع تسهیلات استفاده کنند اما دهک‌های پایین چنین توانی را ندارند.

    وی تأکید کرد: رویکرد در ارائه تسهیلات باید به سمتی برود که دهک‌های پایین را نیز دربر بگیرد، در حالی که اکنون تسهیلات ارائه شده بیشتر مورد توجه قشر متوسط است.

    در ادامه این برنامه ، محمدرضا فرهادی‌پور عضو تیم مشاوره طرح جامع مسکن در مورد ارائه تسهیلات جدید بانکی در ارتباط با مسکن افزود: دولت در شرایط فعلی به این نتیجه رسیده که کمبود تقاضای موثر در بازار مسکن، مشکل اصلی است و برای اینکه تحریکی در این بازار ایجاد کند اقدام به افزایش تسهیلات خرید مسکن کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: بدون شک تحریک بخش تقاضا در ایجاد رونق موثر است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اثرگذاری این سیاست‌ها و تسهیلات در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. مثلاً در شهری مثل تهران با 150 میلیون تومان می‌توان نصف یک خانه 70 متری را خرید در حالی که در شهرهای درجه 2 و برخی دیگر از مراکز استان‌ها این امکان وجود دارد که با 150 میلیون تومان یک مسکن تهیه کرد.

    فرهادی‌پور در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه این تسهیلات برای طبقات متوسط رو به پایین چندان کارآیی ندارد، ادامه داد: دولت باید در مورد مسکن این طبقات اقتصادی تصمیم جدی بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو