مدیران خودروعصر اعتبار

صرفه جویی ۱۵ درصدی در قیر و آسفالت با استفاده ۲۵ درصدی از مصالح RIP

عصر ساختمان- یک مقام مسئول گفت: استفاده ۲۵ درصدی از مصالح RIP منجر به صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در محصولات قیر و آسفالت می‌شود.

صرفه جویی ۱۵ درصدی در قیر و آسفالت با استفاده ۲۵ درصدی از مصالح RIP
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون مقدس‌نژاد رئیس کمیته علمی دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات، از راه‌اندازی سامانه اطلاعات کارخانه‌های قیر و آسفالت توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه بخشی از آسفالت و نوع قیر بررسی می‌شود و ما از طریق آن می‌توانیم کیفیت محصولات را افزایش دهیم.

    وی ادامه داد: بررسی دستاوردها و ارزیابی محصولات 800 کارخانه مورد بررسی قرار گرفته و بیش از 150 کارخانه ملزم به اصلاح  اشکالات محصولات خود شده اند . از سوی دیگر بهبود فرآیند استفاده از آسفالت نیز در این ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

    رئیس کمیته علمی دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات تصریح کرد: تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه پیشرفته قیر و انتقال دانش و توسعه فناوری‌ها از طریق کارگروه فناوری‌های نوین از مهمترین اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه قیر طی یکسال گذشته بوده است.

    وی یادآوری کرد: ایجاد سامانه مدیریت روسازی راه‌ها برای اولین بار توسط مرکز تحقیقات راه و مسکن ایجاد شده و در این سامانه 32 هزار کیلومتر راه روستایی مورد بررسی قرار گرفته است.

    مقدس‌نژاد توضیح داد: استفاده از مصالح حاصل از تراشه آسفالت در سازمان راهداری و تولید سالانه 1.2 میلیون تراشه آسفالت حاوی 42 هزار تن قیر به ارزش 165 میلیارد تومان از مهمترین فعالیت‌های این مرکز طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود.

    وی بیان کرد: استفاده 25 درصد از مصالح RIP منجر به صرفه‌جویی 15 درصدی در مصرف قیر آسفالت می‌شود که امیدواریم سازمان‌ها و شرکت‌های عمرانی بتوانند از این محصول استفاده کنند.

    رئیس کمیته علمی دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات  افزود: برای اولین بار استفاده از قیر پودر لاستیکی در استان یزد با نظارت مرکز تحقیقات صورت گرفت و همچنین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور نیز در اجرای روکش و آسفالت سه فرودگاه اصفهان، شیراز و زاهدان مورد استفاده قرار داد.

    وی گفت: شهرداری تهران و اصفهان نیز از محصولات پودر پلاستیکی در برخی از پروژه‌های عمرانی خود استفاده کرده‌اند.

    مقدس نژاد توضیح داد: توجه به آسفالت‌های حفاظتی و همچنین عزم سازمان راهداری برای استفاده از روش‌های پیشگیرانه مورد توجه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار