مدیران خودروعصر اعتبار

یک متخصص معماری و شهرسازی :

نخاله های بتن ساخت و سازهای غیر مجاز، مازندران را ویران خواهد کرد

عصر ساختمان:یک متخصص معماری و شهرسازی و مدیر مسئول و سردبیر مجله اندیشه ایرانشهرگفت: تا ۵۰ سال آینده ادامه روند ساخت و سازها و ریختن نخاله ها و زباله ها به خصوص بتن در دل جنگل ها را برای مازندران جز ویرانه ای نخواهیم دید.

نخاله های بتن ساخت و سازهای غیر مجاز، مازندران را ویران خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، محمدرضا حائری مازندرانی ، زباله و نخاله ها را ازخطرات جدی در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز در استان مازندران برشمرد و افزود: تا چند سال دیگر نخاله های ساختمانی سراسر استان مازندران را در می نوردد و باید در این راستا بانک ها را به عنوان اعطاء کننده وام و نیز مسئولان مرتبط با دادن مجوز را مقصر اصلی در این کار دانست.
    وی همچنین پدیده 'گردشگر مالک' را از معضلات اصلی در استان مازندران خواند و گفت: متاسفانه در چند سال اخیر مد شده است که گردشگران زمین های مردم مازندران را برای ساخت و ساز ویلاها می خرند و بنده برای اولین بار گردشگر مالک را در بابل زیاد دیدم .
    وی افزود: مدل جریمه و خلاف به طور کلی باید در استان مازندران برای جلوگیری از وقوع سیلاب و نیز در دیگر نقاط کشور از بین برود تا کسی خلاف نکند و اگر مرتکب این تخلف شد، سریع ساخت و سازش تخریب شود.
    مدیر مسئول و سردبیر مجله اندیشه ایرانشهرگفت : واژه خشکسالی در زمانی که به کار می رفت نشانگر مدیریت صحیح منابع آب بود و طرح خشکسالی امروزه با توجه به بارش های پی در پی آب و وقوع سیلاب بدلیل فقدان مدیریت منابع آب در کشور است .
    وی با اشاره به اینکه تصمیمات زودبازده هرگز جزو حکمت سرزمینی مان نبوده است؛ اظهارداشت: بستن مسیل های هدایت آب ها و فروش آن ، از بین بردن رویش های سرزمینی، رها کردن منابع فاضلاب در دل طبیعت ، ساخت و سازهای غیر مجاز از مواردی است که متاسفانه در طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب اثراث زیادی را بدنبال دارد .
    وی با بیان اینکه همچنین احداث سد در قالب شناخت عمیق سرزمینی نیست؛ ادامه داد: از سویی عده ای بعنوان پیمانکار که نونشان در سد سازی است بدنبال سد زدن هستند در حالیکه سد سازی عواقبی را بوجود می آورد که به طور کامل می تواند به خلاف آنچه نیت اصلی سد یعنی توزیع آب است، مورد استفاده قرار گیرد.
    وی اظهارداشت: اشتباه در مکان یابی احداث سد، نشت سدها و جمع نشدن آب با احداث بسیاری از این سدها از اشکالات سد سازی در کشور است که به طور مثال می توان به سد کریت در کویرایران و در خراسان از آن نام برد که در نزدیکی این سد تاریخی سد دیگری با میلیون ها تومان احداث شد که اصلا آب ندارد.
    مدیر مسئول و سردبیر مجله اندیشه ایرانشهر رفتار صوری با طرح ها را یکی از خطرات سرزمینی برشمرد و افزود: براساس تحقیقات در اوایل انقلاب بجای احداث سد طروق و کارده در خراسان می بایست سه هزار قنات که کارآیی آن زمان نمی شناسد لایروبی شود که اجرای این طرح می توانست تاکنون مشکلات آب منطقه را حل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار