مدیران خودروعصر اعتبار

قزوین از استان‌های پیشتاز در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

عصر ساختمان- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گفت: قزوین از استان‌های پیشتاز در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شناخته شد.

قزوین از استان‌های پیشتاز در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، قدرت‌الله مهدیخانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین در پیامی با اشاره به سالگرد زلزله کرمانشاه اظهار کرد: یک سال از رخداد دلخراش زلزله در استان کرمانشاه گذشت ولی داغ‌های بر دل مانده هنوز تازه است که ضمن ابراز همدردی با هم‌وطنان عزیز زلزله‌زده در استان کرمانشاه، و آرزوی توفیق و سربلندی برای بازماندگان این فاجعه ملی، رحمت و غفران الهی را برای درگذشتگان، از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

    مهدیخانی در بخش دیگری از این پیام آمده است: ساعاتی پس از وقوع این رخداد دل‌خراش، دولت و مردم برای امداد و کمک‌رسانی بسیج شده و توانستند، خدمات شایسته‌ای را نیز ارائه کرده و حماسه ملی دیگری بیافرینند.

    وی افزوده است: در ارزیابی‌های انجام‌شده از عملکرد استان‌های معین، استان قزوین یکی از استان‌های پیشتاز با عملکرد بسیار خوب ارزیابی شد و این افتخار برای تمامی دستگاه‌های امدادرسان ازجمله، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی‌ها، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و اداره کل مدیریت بحران استانداری به ثبت رسید.

    سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان ادامه داده است: بیمارستان فوق مجهز صحرایی مدیریت بحران استان از امکان‌های ارزشمندی بود که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در منطقه زلزله‌زده مستقرشده و خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه کرد.

    مهدیخانی عنوان کرده است: ماشین‌آلات و تجهیزات آواربرداری و راه‌سازی استان، چادرهای اسکان و کانکس، اقلام زیستی و پوشاک و نیز سیل کمک‌های مردمی به منطقه بسیج شده و خیرین بسیاری نیز در یک حرکت خداپسندانه مقادیر قابل‌توجهی اجناس موردنیاز مردم را با حمایت نیروهای هلال‌احمر و دستگاه‌های امدادی به منطقه فرستادند.

    وی آورده است: این عزم و اراده مردم شریف استان و مسئولان و تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، ستودنی است. امروز و در سالگرد زلزله کرمانشاه، بنا بر آمار رسمی اعلام‌شده 70 درصد از 100 هزار واحد تخریبی و آسیب‌دیده در استان کرمانشاه، با مشارکت دولت و همت استان‌های معین و مردم بازسازی‌شده و در اختیار زلزله‌زدگان قرارگرفته است.

    سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان تشریح کرده است: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تیپ حضرت صاحب‌الامر (عج) استان قزوین نیز متولی امر بازسازی در منطقه گیلانغرب، در دو شهر و 200 روستا هستند، که عملکرد رضایت بخشی را داشته، به‌طوری‌که از 3898 واحد تخریب‌شده تعداد حدود هزار و 200 واحد ساخته و تحویل مالکین شده و از 11 هزار و 240 واحد تعمیری نیز تعداد حدود 10 هزار واحد تعمیر و تحویل‌شده است یک مدرسه شش کلاسه نیز توسط انجمن خیرین جراح استان در قصر شیرین ساخته و افتتاح شد.

    وی در پایان تصریح کرد: این عزم ملی و مشارکت صادقانه، نتیجه تعهد دولت تدبیر و امید و دلسوزی مردم بوده و شایسته قدردانی است. اگرچه زلزله امری طبیعی و غیرقابل‌اجتناب است ولی می‌توان با رعایت اصول و شیوه صحیح ساخت‌وساز و آموزش‌های نحوه مقابله با آن، تا حد زیادی مانع از بروز خسارات و تلفات ناشی از این بلای ویرانگر بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو