مدیران خودروعصر اعتبار

برابری تعداد خانه های خالی با واحدهای مسکن مهر در کشور

عصر ساختمان- طراح طرح شناسایی و الزام به اجاره دادن خانه های خالی گفت: بر اساس آمارها، معادل میزان واحدهای مسکن مهر در کشور خانه خالی وجود دارد.

برابری تعداد خانه های خالی با واحدهای مسکن مهر در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به آخرین وضعیت طرح شناسایی و الزام به اجاره دادن خانه های خالی، گفت: این طرح هم اکنون در دستور کار صحن علنی مجلس برای اعلام وصول قرار دارد و طراحان طرح به دنبال آن هستند که طرح را در قالب دو فوریت ارائه کنند.

    تعلل وزارت راه و شهرسازی در ایجاد سامانه شناسایی خانه های خالی

    نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درسال 94، قانونی تحت عنوان مالیات بر خانه های خالی به تصویب رسید، اما وزارت راه و شهرسازی نسبت به ایجاد سامانه شناسایی خانه های خالی اقدام نکرد و این مسئله موجب توقف اجرای قانون مذکور شد، این در حالی است که ابزارهای بسیاری همچون آمار نفوس و مسکن، اطلاعات ملکی شهرداری ها و دهیاری و سازمان های آب، برق و گاز، برای شناسایی خانه ها وجود دارد و به راحتی سامانه مذکور قابل عملیاتی شدن بود.
    نظارت بر بازار مسکن

    حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد

    وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه اقدام قابل قبولی برای شناسایی و فروش این واحدها صورت نگرفته است.
    در کشوری مانند فرانسه، افراد در شهرهایی با جمعیت بالای 200 هزار نفر، مکلف به ارائه و فروش یا اجاره خانه های خالی هستند، در غیر این صورت این واحدها شناسایی و به نفع بی خانمان ها مصادره می شود

    ابوترابی ادامه داد: در کشوری مانند فرانسه، افراد در شهرهایی با جمعیت بالای 200 هزار نفر، مکلف به ارائه و فروش یا اجاره خانه های خالی هستند، در غیر این صورت این واحدها شناسایی و به نفع بی خانمان ها مصادره می شود.

    مسکن یک کالای سرمایه ای است

    وی تصریح کرد: به نظر من مسکن یک کالای سرمایه ای است و مالکان را احتکار می کنند، حال یکی از وظایف دستگاه های نظارتی و قضایی برخورد با احتکار است، از این رو می توان به این اقدامات مقابله کرد.

    معادل میزان واحدهای مسکن مهر در کشور خانه خالی وجود دارد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بر اساس آمارهای معادل میزان واحدهای مسکن مهر در کشور خانه خالی وجود دارد، گفت: این خانه ها عمدتا در شهرهای بزرگ وجود دارد و قطعا باید با این روند به شدت برخورد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار