مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی ۷۰ هزار واحد در مناطق زلزله زده کرمانشاه

عصر ساختمان- عملیات ساخت و تعمیر ۷۰ هزار واحد مسکونی و ۹ هزار واحد دامی احداثی و تعمیری مناطق زلزله زده استان به پایان رسیده و در اولین سالگرد این حادثه (۲۱ آبان) مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بازسازی ۷۰ هزار واحد در مناطق زلزله زده کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از شهر زلزله زده سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روند بازسازی و ساخت و ساز در سرپل ذهاب با تلاش های شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 12 ستاد معین استانهای مختلف بخصوص در روستاهای شهرستان مناسب است.

    وی با اشاره به روند مناسب بازسازی در اماکن دولتی گفت: بازسازی بیمارستان سرپل ذهاب از اولویتهای ستاد بازسازی بود که به دلیل روند 2 ماهه اظهار نظر کارشناسی مهندسان مشاور به کندی پیش رفت ولی امروز می بینیم که با تلاش بنیاد مسکن، خیران بخش سلامت و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان از روند مناسبی برخوردار بوده و در نهایت در سالگرد زلزله به بهره برداری خواهد رسید و یکی از مهمترین دغدغه های مردم رفع می شود.

    وی خاطرنشان کرد: بازسازی بیمارستان اسلام آبادغرب هم به دلیل داشتن مشکل قضایی زمان بر شده و روند ساخت و ساز آن متفاوت خواهد بود.

    استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: کار بازسازی مسکن مهر به دلیل اظهارنظر کارشناسی مهندسان مشاور که 2 ماه به طول انجامید دیرتر از واحدهای مسکونی دیگر آغاز شد و طبق نظر آنها تعدادی از بلوک ها کاملا تخریب و برخی دیگر نیز نیازمند مقاوم سازی بود که در حال انجام است.

    وی افزود: وجود مشکلات حقوقی صاحبان مسکن مهر با شرکت های بیمه ای دلیل دیگر کندی پیشرفت ساخت و ساز این پروژه بود که نهایتا برطرف شد و طبق برنامه زمانبندی اعلام شده کار بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب تا پایان سال جاری پایان خواهد یافت.

    استاندار کرمانشاه سپس به روند بازسازی در سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: کار بازسازی در سطح این شهر به دلیل وجود بوروکراسی اداری و نوع ساخت و ساز با روستاها متفاوت است که آن را زمان بر می کند ولی با وجود طبیعی بودن موضوع امروز پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

    بازوند ادامه داد: در شهر سرپل ذهاب 6 هزار و 700 واحد دارای پروانه آسیب دیده و تخریبی وجود داشت ولی امروز براساس آمارها تعداد 10 هزار و 300 واحد در حال ساخت است.

    وی با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله زده استان با وجود 104 هزار واحد آسیب دیده کار بسیار دشواری است، افزود: با وجود امکانات و اعتبارات لازم بازسازی بایستی ظرفیت و کشش این کار نیز وجود داشته باشد ولی با تمام وجود می توان گفت که روند بازسازی شهرستان روند مناسبی است و امیدواریم با تلاش همه ، شهری مناسب و بهتر از گذشته ساخته شود.

    استاندار کرمانشاه در سفر به سرپل ذهاب از روند ساخت مسکن مهر شهید شیرودی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و ساز این شهرک مسکونی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار