مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون انبوه سازان :

بانک مسکن ضامن خریدار است نه وام دهنده

عصر ساختمان:دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: بانک مسکن تنها تضمین کننده است و تولید کنندگان ۱۵۰ میلیون تومان به خریدار وام می دهند.

بانک مسکن ضامن خریدار است نه وام دهنده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فرشید پورحاجت ، درباره تسهیلات مسکن گفت: تسهیلات ساخت به شرط استفاده از فناوری های نوین صنعتی به 150 میلیون تومان رسیده است.

    وی افزود: سود تسهیلات 150 میلیون تومانی 22 درصد اعلام شده که در شرایط رکود بازار مسکن ، زیاد است.

    پورحاجت تصریح کرد: سود تسهیلات به ساخت مسکن 24 درصد بود که از دی 94 به 22 درصد کاهش یافت اما این مقدار سود هم برای بخش تولید مسکن بسیار زیاد است.

    وی با اشاره به اینکه باید نگاه عادلانه بین تولید کنندگان مسکن و سایر تولید کنندگان باشد ، تاکید کرد : سود باید در میان بخش های تولید یکسان باشد نه اینکه در صنعت خودرو سود تولید کنندگان 16 درصد و مسکن 22 درصد باشد.

    پورحاجت تصریح کرد: کارشناسان بازار مسکن وتولید کنندگان در دنیا بر این باور هستند که این بخش موتور محرک اقتصاد است و جز تکالیف دولت در قانون اساسی است نباید بیش از 22 درصد سود تسهیلات ارائه دهند.

    وی تاکید کرد : باید شرایط عوض و تسهیلات مناسب تری به تولید مسکن ارائه شود تا تولید مسکن رونق یابد.

    دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود : نرخ سود تسهیلات جدید وام ساخت مسکن 22 درصد است و احتمال افزایش سود تسهیلات نیز هست.
    پورحاجت گفت: تولید کنندگان انتظار دارند بابت ساخت مسکن سودی نیز عایدشان شود.

    *‌ افزایش هزینه تولید

    دبیر کانون سراسری انبوه سازمان گفت:در گذشته بازار فروش اقساطی مسکن در کشور وجود نداشت بطوریکه سال گذشته صحبت هایی درباره مدل جدید در بازار مسکن داشتیم و انبوه سازمان طرح مسکن قسطی را ارائه کردند.

    وی تاکید کرد: در مسکن قسطی چارچوب ها مشخص شد و ساختمان های مسکونی ، مستغلات و ... را جدا در نظر گرفتیم که در برخی مسائل هنوز به تفاهم با بانک مسکن نرسیدیم و درباره واحدهای مسکونی صحبت شده است.

    پورحاجت درباره صحبت های پیشین خود مبنی بر افزایش کارمزد بانک مسکن و تفاهم رسیدن با سایر بانک ها در فروش اقساطی بانک مسکن گفت: تولید کنندگان مسکن سرمایه خود را وام می دهند و بانک مسکن تا مبلغ 150میلیون تومان را با کارمزد 5 درصد و در یک دوره 50 ماه اصل مبلغ را تضمین می کند.

    وی افزود: کارمزد دریافتی بانک مسکن زیاد است و با بانک های دیگر هم برای کاهش کارمزد وارد مذاکره شدیم و در صورتی که با بانک مسکن تفاهم نامه را امضا کنیم پایبند مذاکراتمان خواهیم بود و البته بانک مسکن تنها تضمین کننده معاملات است.

    دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: اقساط فروش اقساطی مسکن به صورت توافقی بین خریدار و فروشنده است.

    پورحاجت درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: امکان افزایش مبلغ قسط وجود دارد اما بانک مسکن بیش از 150 میلیون تومان تضمین نمی کند و تا سقف 150 میلیون تومان اگر خریدار اقساط را پرداخت نکند بانک تضمین می کند.

    وی افزود: اگر هر بانکی پیشنهاد کارمزد کم را دهد موافقت می کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار