مدیران خودروعصر اعتبار

فرونشست زمین به فرودگاه‌ها و خطوط ریلی می رسد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش ها، در مناطقی مانند رفسنجان، خراسان، بخشی از کردستان و بسیاری از نقاط دیگر، در سال فرونشست بالای ۳۰ سانتی متر رخ می دهد.

فرونشست زمین به فرودگاه‌ها و خطوط ریلی می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی با اشاره به تشدید معضل فرونشست زمین در کشور، گفت: امروز بسیاری از نقاط کشور با درجات مختلف درگیر معضل فرونشست زمین شده اند و هیچ اقدامی برای کاهش این روند صورت نگرفته است، حال بر اساس موضوعات مطرح شده در رسانه ها، برخی از خطوط ریلی و حتی فرودگاه های ما در معرض فرونشست زمین هستند که این موضوع بسیار خطرناک و فاجعه بار است و مسئولان باید برای آن تمهیدی بیاندیشند.

    بروز فرونشست 30 سانتی متری در رفسنجان، خراسان و کردستان در سال

    نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، در مناطقی مانند رفسنجان، خراسان، بخشی از کردستان و بسیاری از نقاط دیگر، در سال فرونشست بالای 30 سانتی متر رخ می دهد که این مسئله بسیار برای محیط زیست و مردم خطرناک است.
    سیداحسن علوی

    فرونشست بالای 4 سانتی متر در کشورهای دیگر، به معنای بحرانی جدی است
    فرونشست بالای 4 سانتی متر در کشورهای دیگر، به معنای بحرانی جدی است، اما در ایران فرونشست بالای 30 سانتی متر رخ می دهد اما هیچ برنامه ای برای حل آن نمی شود

    وی افزود: فرونشست بالای 4 سانتی متر در کشورهای دیگر، به معنای بحرانی جدی است، اما در ایران فرونشست بالای 30 سانتی متر رخ می دهد اما هیچ برنامه ای برای حل آن نمی شود.

    کاهش سطح دبی آب های زیرزمینی علل اصلی بروز و تشدید فرونشست در کشور

    علوی ادامه داد: یکی از علل اصلی بروز و تشدید فرونشست در کشور، کاهش سطح دبی آب های زیرزمینی است که این مسئله نیز نشأت گرفته از افزایش برداشت آب از سفره های زیرزمینی است، بخش دیگر از عوامل بروز فرونشست زمین، انسان محور است، به طوری که افراد با تخریب طبیعت زمینه را برای فرسایش خاک و بروز فرونشست زمین فراهم می کنند.

    ساختمان های جدید و فرسوده تهران در معرض تهدید فرونشست زمین

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز در کلانشهرهایی مانند تهران نیز شاهد بروز فرونشست زمین هستیم و اخیرا در برخی از نقاط پایتخت مانند منطقه مولوی این مسئله رخ داده، که قطعا این معضل تمام ساختمان های فرسوده و حتی جدید ساخت را تهدید می کند و احتمال تخریب این مراکز وجود دارد.

    وی تصریح کرد: یکی از دلایل بروز فروچاله و فرونشست نشت آب از لوله های انتقال آب شرب است که این موضوع به علت فرسودگی سیستم‌های آبرسانی رخ داده است، بنابراین باید برنامه ریزی و اقدام دقیقی برای رفع این معضل انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار