مدیران خودروعصر اعتبار

خطر فرونشست در اطراف تهران

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایجاد فروچاله در برخی از نقاط تهران با مفهوم عام و کلی فرونشست زمین تفاوت دارد و بیشتر در بروز این بحران پایتخت، عوامل انسانی و اقدامات سازمان های شهری دخیل است.

خطر فرونشست در اطراف تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور  با هشدار نسبت به افزایش معضل فرونشست زمین در کشور به ویژه در برخی کلانشهرها از جمله تهران، گفت: در شرایط کنونی معضل فرونشست در کشور شتاب چشمگیری گرفته است، به طوری که بر اساس آمارها، زمین در اطراف تهران حدود 30 تا 35 سانتی متر به صورت سالیانه فرونشست پیدا می کند.

    درگیر تمام نقاط کشور با معضل فرونشست زمین/ فرونشست 30 تا 35 درصدی اراضی اطراف تهران

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز تمام بخش های کشور درگیر مسئله فرونشست زمین هستند و علت عمده آن برداشت بی رویه آب های زیرزمینی و مدیریت نامنظم منابع آبی است و قطعا تا زمانی که چاره کلان و اساسی برای آن نشود، روند فرونشست در کشور تشدید خواهد شد.
    مجید کیان پور

    وی ادامه داد: زمانی که فرونشست زمین در منطقه ای رخ می دهد، اگر پس از آن باران نیز ببارد، آن منابع آبی به سفره های زیرزمینی تزریق نمی شود.

    وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی متولیان اصلی مبارزه با تشدید فرونشست زمین

    کیانپور ادامه داد: وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی متولیان اصلی مبارزه با تشدید فرونشست زمین و مدیریت منابع آبی در کشور هستند، از این رو این وزارتخانه ها باید تمام تلاش خود را برای کاهش مصرف و برداشت آب سفره های زیرمینی صورت دهند.

    فروچاله برخی نقاط تهران با مفهوم عام و کلی فرونشست زمین تفاوت دارد
    ایجاد فروچاله در برخی از نقاط تهران با مفهوم عام و کلی فرونشست زمین تفاوت دارد و بیشتر در بروز این بحران پایتخت، عوامل انسانی و اقدامات سازمان های شهری دخیل است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به افزایش فرونشست زمین در برخی از نقاط کلانشهر تهران، تصریح کرد: به نظر من، ایجاد فروچاله در برخی از نقاط تهران با مفهوم عام و کلی فرونشست زمین تفاوت دارد و بیشتر در بروز این بحران پایتخت، عوامل انسانی و اقدامات سازمان های شهری دخیل است.

    تشریح سناریوهای بروز فروچاله و فرونشست زمین در منطقه مولوی تهران

    کیانپور ادامه داد: در هفته گذشته حوادثی مانند ایجاد فروچاله در منطقه مولوی تهران برای چندمین بار رخ داد، حال چندین سناریو درباره دلایل بروز این حادثه مطرح می شود، برخی علت بروز این مسئله را فرسودگی شبکه آبرسانی و فاضلاب منطقه و تأثیر آن در شسته شدن خاک می دانند و عده ای نیز علت بروز این موضوع را حفاری های شرکت متروی تهران اعلام کرده اند.

    وی افزود: نقش فرسودگی شبکه آبرسانی منطقه و نشت آب از لوله ها و به تبع آن شسته شدن خاک در بروز فروچاله در منطقه مولوی تهران بسیار پررنگ تر است، اما به نظر من نباید در شرایط کنونی به دنبال مقصر گشت، بلکه باید عوامل و اشکلات شناسایی و رفع شوند.

    هدر رفت 30 درصدی منابع آبی در شبکه های انتقال آب

    عضو کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه بر اساس آمارها بیش از 30 درصد منابع آبی کشور در شبکه های انتقال و لوله های آب هدر می رود، تصریح کرد: این مسئله نشان می دهد که مسئولان باید برای کنترل هدر رفت آب و هم تأثیرات سوء آن مانند فرونشست زمین اقدامات لازم را صورت دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار