مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۱۰ برابری بودجه صندوق حفظ و احیای میراث فرهنگی؛

همه شهرها هتل‌دار می‌شوند

عصر ساختمان:مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق حفظ و احیای میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امکانات لازم برای آماده شدن شهرهایی که فاقد هتل هستند مهیا و اشتغال زایی در آنجا به‌صورت مستقیم انجام می‌شود.

همه شهرها هتل‌دار می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ پوینده در نشست خبری صندوق اعتبار و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی در کاخ سعدآباد افزود: در شهرهایی که هتل ندارند امکاناتی را فراهم کردیم تا اشتغال‌زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای آن شهرها صورت بگیرد، چرا که بودجه امسال نسبت به پارسال ده برابر افزایش پیدا کرده است.

    رئیس صندوق حفظ و احیای میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ساختمان هایی که جزو آثار ملی هستند متأسفانه کسانی سرپرستی آن را بر عهده دارند که اقدامات مربوطه را انجام نداده‌اند و ما برای انجام این اقدامات پیگیری های لازم را در دستور کار قرار داده ایم.

    وی افزود: فردی که کار خود را برای مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی به درستی انجام نداده بود حکم جلب وی را گرفتیم و اقدامات لازم در حال انجام است.

    رئیس صندوق حفظ و احیای میراث فرهنگی درباره ساختمان «دیرگچین» و دفتر کار این صندوق گفت: ساختمان را به متقاضی که صلاحیت دارد و‌اگذار می کنیم و جای دیگری را برای دفتر کار پیدا خواهیم کرد.

    معاون فنی و اجرایی صندوق احیا در نشست خبری افزود: مهمترین وظیفه واحد فنی این نهاد نظارت بر پروژه‌ها و تعیین کاربری آن هاست و اقدامات زیربنایی و بحث‌های روزمره آن انجام شده است.

    ابوالفضل عبیدی گفت: تلاش داریم تا از طریق هماهنگی با معاونت میراث فرهنگی استان‌ها، تبادل اطلاعات را بیشتر کنیم تا گزارش‌های کارهایی که به صورت ماهانه یا هفتگی انجام می‌ شود دریافت و بررسی شود.

    معاون حقوقی صندوق گردشگری در ادامه این نشست خبری درباره اقدامات پارسال صندوق حفظ و احیای میراث فرهنگی و گردشگری افزود: طی شش مرحله صد و یک بنا را برای مزایده گذاشتیم که 31 بنا انتخاب و قراردادشان منعقد شد.

    پاییزبان گفت: در سه مرحله برگزاری فرآیند مزایده را اصلاح و تمام ابهامات را برطرف کردیم و تلاش داشته ایم تا عدالت به درستی برقرار شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو