مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار وقوع سیلاب‌ و تگرگ در غرب کشور

عصر ساختمان- روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه در خوزستان، لرستان‌، ایلام، غرب و جنوب کرمانشاه و غرب کردستان در ساعات بعدازظهر به علت رشد ابرهای تندری علاوه بر احتمال سیلاب ناگهانی، وقوع تگرگ و صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

هشدار وقوع سیلاب‌ و تگرگ در غرب کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ورود سامانه بارشی، شدت بارش‌ها امشب در جنوب خوزستان و غرب خلیج‌فارس است و فردا ضمن تقویت این سامانه و تشدید بارش‌ها دامنه فعالیت آن گسترده شده و نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد و سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

    فردا شدت بارش‌ها در غرب خوزستان، غرب کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و غرب خلیج‌فارس است.

    روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه در خوزستان، لرستان‌، ایلام، غرب و جنوب کرمانشاه و  غرب کردستان در ساعات بعدازظهر به علت رشد ابرهای تندری علاوه بر احتمال سیلاب ناگهانی، وقوع تگرگ و صاعقه  دور از انتظار نیست، بنابراین به هم وطنان ‌در این مناطق  توصیه می شود، ضمن به کارگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، از توقف در مسیل‌ها و مناطقی که می‌تواند مسیر گذر سیلاب‌های ناگهانی شود و از توقف در مناطق مستعد تگرگ و صاعقه  خودداری ‌کنند.

    روز سه‌شنبه علاوه بر ادامه ناپایداری در مناطق ذکرشده دامنه فعالیت سامانه بارشی گسترده شده و مرکز کشور استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های زنجان،‌ قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین خراسان شمالی را تحت تأثیر قرار داده و سبب بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در این مناطق می‌شود.

    روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده باران گاهی وزش باد شروع می‌شود که بارش در مناطق غربی شدت بیشتری دارد.

    روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، غرب کردستان، جنوب لرستان، خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و غرب خلیج‌فارس است.

    فردا در ارتفاعات استان‌های چهارمحال و بختیاری و لرستان و روز سه‌شنبه در ارتفاعات لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری و نقاط سردسیر استان‌های واقع در شمال‌غرب و همچنین ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

    روزهای دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج فارس مواجه خواهد بود، همچنین سه‌شنبه دریای خزر هم مواج است.

    آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، بعدازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 9 درجه خواهد بود.

    روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و زاهدان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 98-97 (یکم مهرماه 97) تا روز پنجم آبان سال جاری 15.3 میلی‌متر ثبت شد،‌ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 7.3 میلی‌متر بود که بارش سال‌جاری 109.8 درصد بیشتر از سال گذشته است.

    همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 8.5 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 79.9 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

    بیشترین میزان بارش در هفته پنجم سال زراعی معلق به منطقه پیرانشهر در استان‌ آذربایجان غربی به میزان 108.8 میلی‌متر بوده است.

    همچنین میانگین گرم‌ترین منطقه دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان 36.1 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی 2.3 درجه سلسیوس بوده است.

    کاربران همچنین می‌توانند جزئیاتی بیشتری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی