مدیران خودروعصر اعتبار

اصلاح ساختار شهرداری تهران به صورت عادی بررسی می شود

عصر ساختمان- با نظر اعضای شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری به ادغام و کاهش حوزه های معاونت شهرداری از ۹ سطح به حداکثر ۶ سطح سازمانی به صورت عادی در دستور کار شورا قرار گرفت.

اصلاح ساختار شهرداری تهران به صورت عادی بررسی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، بررسی یک فوریت الزام شهرداری به ادغام و کاهش حوزه های معاونت شهرداری از 9 سطح به حداکثر 6 سطح سازمانی موضوع دستور جلسه امروز شورای شهر تهران بود.

    سید حسن رسولی، به عنوان طراح این طرح گفت: این طرح پس از ماهها بحث و بررسی با معاونت مربوطه و شهردار تهران تنظیم شده است و منظور آن اصلاح ساختار از بالا به پایین است.

    وی تصریح کرد: این طرح بر حذف قائم مقام و جانشین و مشاوران تاکید دارد به این دلیل که از لحاظ حقوق و مزایا قائم مقامان همتراز با شهرداران مناطق و معاونان دریافت می کنند و گویی دو شهردار در یک منطقه فعالیت می کنند.

    عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: علت ارائه این طرح در برهه زمانی کنونی، با توجه به اقداماتی که در یک سال گذشته بر روی این طرح انجام شده و احتمال تغییر مدیریت در شهرداری ضرورت بررسی یک فوریتی را مشخص می کند.

    رسولی با بیان اینکه این موضوع یکی از محورهای اساسی اصلاح ساختار شهرداری است، تصریح کرد: شهرداری در برنامه خود موظف به کاهش 10 درصدی عناوین شغلی و 6 درصدی منابع انسانی است و ما به دنبال آن هستیم که به جای تعدیل نیرو از پایین از طریق حذف واحدهای موازی و عناوین شغلی موازی انجام گیرد.

    مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با ضرورت بررسی فوریتی این دستور جلسه گفت: هم اکنون کمیسیون های تخصصی شورای شهر تهران در حال بررسی برنامه سوم توسعه شهرداری تهران هستند و در همین قالب می توان اصلاح چارت شهرداری را نیز در نظر گرفت که البته در یکی از فصول برنامه نیز به این موضوع پرداخته شده است.

    وی ادامه داد: البته بررسی یک فوریتی حذف چند پست که البته این پست ها ضروری هم هستند نیز جامعیت کار شورا را صلب می کند.

    بهاره آروین در موافقت با این پیشنهاد گفت: هم اکنون در برنامه سوم توسعه شهر تهران در حال بازآرایی احکام شهرداری هستیم و اگر قرار باشد تا این کار به درستی انجام گیرد باید نخست مشخص شود که ما با چه سطوحی در مدیریت شهر روبرو هستیم و این دلیلی بر ضرورت اقدام فوریتی است.

    وی ادامه داد: شهرداری سازمان بسیار بدهکاری است و مشکل خلق منابع جدید این است که مردم می دانند که در شهرداری هدر رفت منابع وجود دارد.

    عضو شورای شهر تهران همچنین به موضوع کاهش نیروهای شهرداری اشاره کرد و گفت: در کاهش نیروهای انسانی باید ببینیم که باید از ضعیف ترین قشر شاغل در شهرداری شروع کنیم و یا این اصلاح را از بالاترین نقطه شهرداری که حقوق های زیادی را نیز می گیرند آغاز کنیم که ما باید از سطوح ضعیف حمایت کنیم.

    سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران در مخالفت با بررسی فوریتی این طرح گفت: اقدامات عجولانه سم مهلکی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی است.

    وی اظهار داشت: اقدامات عجولانه سبب می شود که بسیاری از ایرادات قابل حل در طرح ها و لوایح به مشکلاتی در مصوبات تبدیل شوند که مصوبه را در جهتی مخالف با آنچه منظور بوده است قرار دهد.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: من با اصلاح ساختار و چارت موافقم اما این کار نیاز به کار کارشناسی و صرف وقت دارد.

    محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران اما در موافقت با این پیشنهاد گفت: این طرح باید زودتر ارائه می شد که به دلیل تغییرات مدیریتی این امکان میسر نشد اما امروز با توجه به اینکه شورا به سمت داشتن مدیریتی با ثبات گام بر می دارد این طرح ارائه شده است.

    وی اظهار داشت: بدنه شهرداری با معاونت ها و سازمان ها و شرکت ها بدنه فربهی است و ضرورت دارد تا از بالا به پایین این کوچک سازی انجام گیرد.

    رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: بر روی این طرح کار کارشناسی انجام شده است و علت پیشنهاد بررسی یک فوریتی آن احتمال تغییرات مدیریتی است.

    سکینه اشرفی، معاون برنامه ریزی شهردار تهران اما در همین خصوص با اشاره به مواد قانون در خصوص اصلاح ساختار در شهرداری تهران آن را وظیفه سازمان امور اداری و استخدامی کشور دانست و شهرداری را به عنوان پیشنهاد دهنده این اصلاح ساختار دانست و گفت: ما ورود شورا به این بحث را مغایر با قانون می دانیم صمن اینکه بر اصلاح پست ها در شهرداری تاکید نداریم.

    سید حسن رسولی، طراح این طرح در پاسخ به شبهات شهرداری گفت: این طرح به همراه شهردار تهران تهیه شده است.

    وی ادامه داد: موارد قانونی اعلام شده مربوط به قانون مصوب سال 58 است که اساس تعیین ساختار در آن قید شده است.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر 3 حوزه خلاف بین قانوندر ساختار شهرداری تشکیل شده است و در حال انجام کار است و این مربوط به تنها معاونت ها نیست ضمن اینکه در این ساختار تداخل و توازی وجود دارد.

    وی تاکید کرد: این کار عجولانه انجام نگرفته و بر روی آن کار کارشناسی متقن انجام شده است.

    در نهایت این دستور جلسه با 9 رای موافق و 11 رای مخالف به صورت عادی در دستور کار کمیسیون های شورای شهر تهران قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار