مدیران خودروعصر اعتبار

آیا وام مسکن با گذشت دو سال افزایش می یابد؟

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حدود دو سال است که سهم تسهیلات مسکن افزایش پیدا نکرده، این در حالی است که قیمت مسکن به صورت میانگین کشوری، حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

آیا وام مسکن با گذشت دو سال افزایش می یابد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به اظهارات مسئولان بانک مسکن درباره متنفی شدن افزایش وام مسکن، گفت: قطعا به هر میزانی که سهم وام و تسهیلات بانکی در قیمت خرید مسکن افزایش پیدا کند، این مسئله موجب توانمندسازی اقشار کم درآمد و متقاضیان مسکن می شود.

    افزایش وام مسکن به گسترش مسکن سازی و اشتغالزایی کمک می کند

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افزایش وام مسکن، تحریکی در بحث تقاضای خرید مسکن ایجاد شده که این موضوع موجب رونق بازار می شود و پس از آن میتوان به توسعه تولید مسکن و اشتغالزایی در این عرصه توجه کرد.

    رکود بازار مسکن پیامد عدم افزایش تسهیلات بانکی

    وی تصریح کرد: قطعا اگر میزان وام مسکن افزایش نیافته یا متناسب با قیمت مسکن بالا نرود، مسکن در یک رکود باقی می ماند، از این رو در شرایط کنونی حدود دو سال است که سهم تسهیلات مسکن افزایش پیدا نکرده است، این در حالی است که قیمت مسکن به صورت میانگین کشوری، حدود 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

    وزیر جدید راه در آینده ای نزدیک سیاست افزایش وام مسکن را دنبال خواهد کرد

    شهریاری ادامه داد: وزیر جدید راه و شهرسازی در آینده ای نزدیک، برخی از سیاست های وزیر پیشین مانند افزایش وام مسکن را دنبال خواهد کرد، به طوری که آخوندی تأکید بسیاری بر افزایش میزان تسهیلات مسکن داشت و به نظر من این موضوع می توان کمک شایانی به بازار مسکن بکند.

    سهم 90 درصدی تسهیلات در قیمت مسکن در کشورهای پیشرفته
    در بسیاری از کشورها، سهم وام تا 90 درصد قیمت یک مسکن را پوشش می دهد و خانوارها با نقدینگی بسیار مختصری، صاحب خانه شده و سپس طی مدت 30 سال، اقساط آن را پرداخت می کنند

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در شرایط کنونی در کلانشهرها، سهم یک زوج در تسهیلات مسکن حدود 160 میلیون تومان است، افزود: در بسیاری از کشورها، سهم وام تا 90 درصد قیمت یک مسکن را پوشش می دهد و خانوارها با نقدینگی بسیار مختصری، صاحب خانه شده و سپس طی مدت 30 سال، اقساط آن را پرداخت می کنند.

    وی گفت: به نظر من سهم تسهیلات مسکن نسبت به قیمت خانه باید افزایش یابد، تا افراد بتوانند مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به طور حتم مسئله افزایش وام مسکن در نشست های آتی کمیسیون با حضور مسئولان بانک مرکزی، بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو