مدیران خودروعصر اعتبار

۳۰ درصد از اقتصاد کشور در حوزه مسکن قرار دارد

حداقل باید یک میلیون مسکن ساخته شود

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من دولت باید سازمانی را برای مدیریت حوزه مسکن در کشور ایجاد کند تا انبوه سازان مدیریت شده و ظرفیت آن ها برای مسکن سازی به صورت هدفمند مورد استفاده قرار گیرد.

حداقل باید یک میلیون مسکن ساخته شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی با اشاره به ارائه لایحه مسکن اجتماعی توسط بنیاد مسکن به مجلس، گفت: قطعا مشکل ما در حوزه مسکن، خانه سازی در سطح محدود و جزئی نیست، زیرا مشکلات کشور در این عرصه با دو هزار یا سه هزار مسکن حل نمی شود.

    حداقل به ساخت حدود یک میلیون مسکن نیازمند هستیم

    نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در شرایط کنونی حداقل به ساخت حدود یک میلیون مسکن نیازمند هستیم و این مسئله می تواند تا حدودی گرانی بازار مسکن را مدیریت کرده و آرامش را به این حوزه بر می گرداند.

    بعید میدانم متولیان مسکن گامی موثری در اجرای پروژه های مسکن سازی بردارند

    وی ادامه داد: در شرایط کنونی و اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن، بعید میدانم که متولیان حوزه مسکن حتی بنیاد مسکن بتواند گامی موثری در اجرای پروژه های مسکن سازی بردارد، زیرا بنیاد مسکن امروز در بحث اجرای طرح های هادی روستایی متوقف شده است، حال چگونه می خواهد این مسائل را پیگیری کند.

    علوی افزود: یکی از اهداف اصلی دولت یازدهم و دوازدهم بحث نوسازی بافت فرسوده و اجرای طرح های مسکن سازی مانند طرح مسکن اجتماعی و بازآفرینی شهری بوده است، حال اگر قرار است که این موضوعات به استراتژی اصلی کشور در حوزه مسکن سازی تبدیل شود، نخست باید برنامه ریزی درست و حساب شده ای در این عرصه صورت گیرد.

    یکی از عوامل توسعه مسکن سازی، توجه به انبوه سازان است

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یکی از عوامل توسعه مسکن سازی، توجه به انبوه سازان است، از این رو دولت باید انبوه سازان را جدی بگیرد، البته در انتخاب شرکت ها و پیمانکاران برای اجرای طرح هایی مانند مسکن اجتماعی با بازآفرینی باید بررسی دقیقی صورت گیرد تا افراد دارای کارنامه مثبت و قابل قبول در این عرصه وارد شوند.

    دولت باید برای اجرای طرح های حمایتی، زمین های ملی را ارائه دهد

    وی گفت: البته به نظر من دولت باید برای اجرای طرح های حمایتی مانند مسکن اجتماعی، زمین های ملی را ارائه دهد، حال گاها این زمین ها در وسط شهرها قرار داشته یا اراضی مرتبط با وزارتخانه ها در شهرها هستند، که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

    30 درصد از اقتصاد کشور در حوزه مسکن قرار دارد
    بر اساس آمارها، 30 درصد از اقتصاد کشور در حوزه مسکن قرار دارد، بنابر این با فعال شدن این بازار می توان ضمن ایجاد اشتغال بالا، زمینه را برای توسعه اقتصادی فراهم کرد

    علوی ادامه داد: بر اساس آمارها، 30 درصد از اقتصاد کشور در حوزه مسکن قرار دارد، بنابر این با فعال شدن این بازار می توان ضمن ایجاد اشتغال بالا، زمینه را برای توسعه اقتصادی فراهم کرد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من دولت باید یک کارگروه یا سازمانی را برای مدیریت حوزه مسکن در کشور ایجاد کند تا انبوه سازان مدیریت شده و ظرفیت آن ها برای مسکن سازی به صورت هدفمند و کلان مورد استفاده قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار