مدیران خودروعصر اعتبار

ارسی خانه، از ایران برنده جایزه جهانی طراحی شد

عصر ساختمان:طرحی به نام «ارسی خانه» که برگرفته از خانه‌های سنتی و معماری ایرانی است جایزه بزرگ‌ترین مسابقه طراحی معماری در دنیا را از آن خود کرد.

ارسی خانه، از ایران برنده جایزه جهانی طراحی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، نیما کیوانی، ضمن اعلام این خبر گفت: مسابقه «آ دیزاین A’ Design Award »، بزرگترین و مطرح‌ترین جایزه بین‌المللی طراحی در دنیاست که هر ساله طراحان خلاق کشورهای جهان در رشته‌های مختلف در این مسابقه که در شهر کوموی ایتالیا برگزار می‌شود، شرکت و برای کسب جوایز آن رقابت می‌کنند.

    این معمار و طراح ایرانی به دلایل اعتبار این جایزه جهانی اشاره و بیان کرد: آنچه که اعتبار این مسابقه را از سایر مسابقات بین‌المللی طراحی متمایز می‌کند پروسه داوری آثار است ؛ داوری این مسابقه در چندین مرحله و با مشارکت بیش از 70 داور از میان کارشناسان حرفه‌ای سراسر جهان اعم از چهره‌های آکادمیک ، مدیران شرکت‌های بزرگ، مهندسین و تکنسین‌های اجرا، برندگان جوایز دوره‌های گذشته، مدیران برندهای معتبر جهان انجام می‌شود.

    کیوانی ادامه داد:  امسال، یعنی 2016 پروژه «ساختمان مسکونی اُرسی خانه» از ایران، کار استودیو معماری«کیوانی و همکاران »،برنده مدال برنز این مسابقه در بخش معماری، ساختمان و سازه شده است. ساختمان مسکونی اُرسی خانه ، کار مشترک نیما و سینا کیوانی به عنوان معماران اصلی است. همچنین لادن مستوفی و مریم سرشار و  امیر عباس طاهری، محمد مشعوف، اکبر خلج و علیرضا خوارزمی نژاد هم به عنوان اعضای تیم طراحی و اجرا و سرمایه گذاری در این پروژه مشارکت داشته اند.

    این معمار ایرانی درباره ویژگی‌های این پروژه گفت: در طراحی این پروژه، ایجاد فضایی با القای حس مکان معماری ایرانی با رویکردی مدرن و همچنین در نظر گرفتن نیازهای زیستی انسان، ایده کلی طراحی این بنا بوده است. همچنین در طرح این بنا به معماری خانه های سنتی ایران به خصوص خانه های شهر کاشان و هندسه فضایی و نقش گیاه، آب ، نور و قاب بندی و شفافیت در معماری ایرانی توجه ویژه ای شده است.

    کیوانی مدرن کردن خانه‌های سنتی را یک ضرورت دانست و افزود: شاخصه اصلی ساختمان اُرسی خانه همان طور که از نامش پیداست، احیاء پنجره اُرسی به شکل مدرن آن است که باعث ایجاد حس فضایی خاص در آن شده؛ در کل می توان از این پروژه به عنوان زاویه جدیدی در نگرش کاربردی به معماری ایرانی نام برد که در بخش بخش طراحی فضاهای این بنا دیده می شود. همچنین توجه به قاب بندی معمارانه و اصل شفافیت در معماری نیز از نکات مورد توجه در طراحی بوده است.

    تا کنون شرکت‌های مطرحی چون یاهو، نایک، کوکاکولا، نستله، نیسان و سامسونگ و حتی دانشگاه‌های معتبری همچون ام.آی.تی، پلی تکنیک میلان و کانبرا نیز موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو