مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور رییس جمهور:

بازسازی بافت های فرسوده فعالتر می شود

عصر ساختمان- مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری با بیان اینکه با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی مشکلات بازسازی بافت های فرسوده کمتر خواهد شد، گفت:بازسازی بافت های فرسوده فعالتر از قبل خواهد شد.

بازسازی بافت های فرسوده فعالتر می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، اکبر ترکان در پاسخ به این سئوال که آیا با حضور وزیر جدید راه  و شهرسازی مشکلاتی که قبلا در سر راه بازسازی بافت های فرسوده بود کاهش خواهد یافت گفت:به هر حال با مستقر شدن اسلامی وزیر راه و شهرسازی مشکلات کمتر خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سئوال که به هر حال بعد از اینکه سال گذشته رییس جمهوری شما را به عنوان «مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری» منصوب کرد دلخوری‌هایی از سوی وزیر مستعفی راه و شهرسازی بوجود آمد آیا مشکل بازسازی بافت فرسوده کمتر خواهد شد؟افزود:امیدوارم که با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی مشکلات بازسازی بافت های فرسوده کمتر شود.

    ترکان ادامه داد:امیدوار هستم این حوزه نسبت به گذشته فعالتر شود.

    اختلاف و نارضایتی میان عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی با اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور از زمانی آغاز شد که رئیس جمهوری در چهارم دی ماه 96 حکمی برای اکبر ترکان زده و او را مشاور در امور هماهنگی بازسازی بافت‌های فرسوده معرفی کرد.

    این حکم در همان روزها نیز چندان به مذاق وزیر مستعفی راه و شهرسازی خوش نیامد، چرا که معتقد بود، او به تنهایی می‌تواند دستور رئیس جمهور مبنی بر اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری را هدایت کند و به سرانجام برساند.

    اختلاف و ناراحتی از حکم رئیس جمهور چند روز بعد و در 12 دی ماه به خوبی خود را نشان داد. عملیات نوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری که با مراسم کلنگ‌زنی پروژه مسکونی 100 واحدی در محله سیروس واقع در منطقه 12 شهرداری تهران همراه بود یک فرد جدیدی را که ظاهرا بدون دعوت به مراسم آمده بود را به خود دید.

    این فرد کسی جزء اکبر ترکان مشاور در امور هماهنگی بازسازی بافت های فرسوده نبود که اتفاقا دیرتر از سایر مدعوین نیز به مراسم کلنگ زنی رسید و حتی بر روی صندلی آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی که در حال سخنرانی بود نشست.این اقدامات و اتفاقات سر آغاز اختلاف میان این دو دولتمرد شد.

    مقایسه سرانه کاربری‌های بافت فرسوده نشان می‌دهد از 62 درصد بافت فرسوده کشور 29 درصد آن در تهران است و این آمار نشان می دهد که فعال شدن در حوزه بازسازی بافت فرسوده تا چه حد می تواند در کاهش خسارت های زلزله مفید و موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار