مدیران خودروعصر اعتبار

عقبایی :

با تعادل عرضه و تقاضای مسکن فاصله زیادی داریم

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد : هنوز با تعادل عرضه و تقاضای مسکن در کشور فاصله داریم.

با تعادل عرضه و تقاضای مسکن فاصله زیادی داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: اینکه برخی ها ادعا می کنند عرضه مسکن مازاد بر تقاضاست ، دقیق نیست و سالانه بیش از 800 هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد که بیش از این میزان به تقاضای مسکن هم افزوده می شود.

    وی افزود: کاهش صدور پروانه های ساختمانی در دو سال اخیر به میزان 40 تا 50 درصد نشان می دهد که شکاف تولید و عرضه مسکن و تقاضای آن زیاد است و اگر سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود شاید در ده تا 12 سال آینده بتوانیم به تعادل برسیم و البته اگر رفتار طرفهای تقاضا جهت دیگری نداشته باشد.

    عقبایی گفت: بخش مسکن در حوزه اقتصاد مقاومتی هم می تواند نقش داشته باشد و البته این حوزه کمترین تاثیرپذیری را از مسائل بیرون کشور دارد اما در ایجاد رونق اقتصادی و خروج از رکود می تواند بطور موثر عمل کند و صنایع گسترده پسین و پیشین خود را توسعه دهد.

    وی گفت: سرمایه‌های خارجی حداقل در کوتاه‌مدت نمی‌تواند تاثیری برجای گذارد اما در بلند مدت بستگی به شرایط دارد.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت : رکود در بخش مسکن ادامه دارد هر چند وزارت راه‌وشهرسازی در دو سال اخیر برنامه‌های زیادی را اجرا کرده و تسهیلات افزایش یافته و صندوق‌های پس‌اندازمسکن راه اندازی شده است.

    عقبایی گفت : معاملات مسکن درنیمه اول امسال افزایش می‌یابد اما مسکن به‌طور کامل از رکود خارج نخواهد شد و انتظار داریم در شش ماهه دوم رونق به بخش مسکن بازگردد و البته افزایش یا سونامی قیمت نخواهیم داشت.

    عقبایی درباره اجاره‌بهای مسکن هم گفت : قیمت مسکن اصلی‌ترین شاخص اجاره‌بهاست و امسال افزایش قیمتی دراین بخش هم نخواهیم داشت.

    وی درباره قیمت مسکن گفت : ممکن است در نیمه دوم سال کمی افزایش قیمت داشته باشیم و البته گرانی مسکن نداریم چون ظرفیت خرید مسکن در بازار پایین است.

    فصل اجاره‌بها از نیمه دوم فروردین ماه تا اواخر شهریور شروع می‌شود در شش ماهه اول امسال چون پیش‌بینی افزایش قیمت نداریم و اصلی‌ترین شاخص اجاره‌بها، قیمت مسکن است، اجاره‌بها نیز همانند پارسال است و از لحاظ کارشناسی نباید اجاره‌بها افزایش یابد و هر نوع افزایش قیمت در این بخش غیرمتعارف و غیرمنطقی خواهد بود.

    عقبایی به مالکان توصیه کرد با همان مبلغ گذشته با مستاجران قرارداد ببندند تا دهک‌های پایین جامعه نیز بتوانند مطابق با سال گذشته مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی