مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه املاک کشور:

بعد از ۱۳ آبان اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نمی‌دهد

مالکان از تحریم‌ها نترسند

عصر ساختمان- خسروی اقدام مالکان مسکن در عدم فروش املاک خود را اقدامی اشتباه خواند و گفت: بعد از ۱۳ آبان قرار نیست اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ دهد.

بعد از ۱۳ آبان اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شبستان، مصطفی قلی خسروی به آمار منتشرشده از میزان اجاره مسکن توسط بانک مرکزی واکنش نشان داد و گفت: طبق آماری که ما در اختیار داریم اجاره بهای مسکن در کشور در شش ماه اول 97، 14 درصد نسبت به شش ماه مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک کل کشور با بیان اینکه معاملات مسکن در کل کشور رشد سه درصدی داشته است، افزود: در تهران تعداد معاملات 15 درصد کاهش داشته و اجاره بها در این مدت یعنی شش ماه اول 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 16 درصدی همراه بوده است.

    «خسروی» یادآور شد: در نتیجه طبق آماری که در اختیار داریم اجاره بهای مسکن امسال نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد رشد داشته که به آمار بانک مرکزی نیز نزدیک است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شبستان راجع به وضعیت بازار مسکن در آستانه 13 آبان (4 نوامبر) که قرار است آمریکا تحریم های نفتی علیه کشورمان را افزایش دهد، توضیح داد: در این ایام فروشندگان مسکن شان را نمی فروشند اما خریداران مشتاق به خرید هستند و تلاش دارند نقدینگی خود را در بازار مسکن به کار بگیرند.

    وی با تاکید بر این نکته که فروشندگان به دلیل ناآگاه بودن از آینده و روزهای پس از چهارم نوامبر املاک خود را به فروش نمی رسانند، تصریح کرد: این اقدام درست نیست زیرا گردش و تراکنش مالی به منفعت بیشتر مالکان کمک می کند و نگهداری ملک باعث می شود دارایی مالک دچار ضرر شود و اگر آنها اقدام به فروش مسکن کنند هم چرخه اقتصادی کشور به حرکت در می آید و هم خود مالکان بهره وری لازم و مالی را دارند.

    یادآور می شود امروز بانک مرکزی اعلام کرد شاخص بهای اجاره مسکن در مناطق شهری ایران در سه ماهه دوم سال 97 به 118.8 درصد رسیده که نسبت به سه ماهه اول امسال معادل 3.6 درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11.8 درصد افزایش یافته است./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو