مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شورای شهر تهران؛

دو فوریت اصلاح اخذ عوارض مطالبات شهرسازی تصویب شد

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات شهرداری رای مثبت دادند.

دو فوریت اصلاح اخذ عوارض مطالبات شهرسازی تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدعلی افشانی در ابتدای این جلسه با دفاع از این دو فوریت گفت: ما قبل از خرداد ماه 23 درصد به کسانی که به صورت نقد عوارض خود را پرداخت می کردند تخفیف می دادیم. حالا این 23 درصد به 7.5 درصد کاهش پیدا کرده و شرایط کنونی این موضوع به درآمدهای شهر لطمه زده است.

    شهردار تهران با بیان اینکه پیشنهاد می کنم این تخفیف به 15 درصد برسد، گفت: در تبصره 8 این مصوبه آمده از طریق سیستم بانکی کار تقسیط دنبال شود که به نظر نمی آید بانک ها با سود 7.5 درصد این کار را انجام دهند و برای بانک ها نمی صرفد و پیشنهاد می کنم به جای کلمه مکلف کلمه مجاز است جایگزین شود.

    شهردار تهران تاکید کرد: وقتی می خواهیم شهر فروشی نکنیم و باغات را به ساختمان های بلند نکنیم نباید دست خود را ببندیم.

    بهاره آروین عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با این دو فوریت گفت:هنوز دو ماه از مصوبه شورا نگذشته که این اصلاحیه به صحن آمده و این پیام تزلزل را به بازار مخابره می کند و اینکه چرا سیاستگذار باید طی دو ماه به تصمیم خود شک کند.

    وی تاکید کرد: همین تزلزل در تصمیم گیری ها باعث می شود ذینفعان منتظر بمانند تا تغییر در سیاست گذاری ها روند را به نفع آنها کند و با عدم پرداخت عوارض مدیریت شهری را تحت فشار می گذارند.

    آروین با بیان اینکه کمبود بودجه با روزآمد کردن عوارض بر اساس سال 98 جبران می شود، گفت: بنابراین دلیلی برای بررسی دو فوریت وجود ندارد.

    مرتضی الویری در موافقت با این دو فوریت گفت: درآمدهای شهرداری کاهش پیدا کرده لایحه ای به شورا آمده که راه حل این مساله است آیا این موضوع فوریت دارد یا ندارد ما باید راه را برای بررسی لایحه ای که می تواند کمبود درآمدها را جبران کند باز کنیم. ما سه هفته در کمیسیون در این خصوص مفصل صحبت کردیم و اگر  فوریت آن تصویب نشود و به کمیسیون بازگردد باز هم همین لایحه را به صحن می فرستیم.

    نوری نیز به موضوع تغییر مصوبه پس از دو ماه اشاره کرد و گفت: آیا به صورت قانونی ما اجازه داریم پس از دو ماه تجدید نظر کنیم که رسولی پاسخ داد از لحاظ شکلی و قانونی مشکلی وجود ندارد.

    در نهایت اعضا با دو فوریت این لایحه موافق کرده و وارد بررسی کلیات آن شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار